I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mac-problem, datorn knepar (MSN-virus?)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-02-25 18:49

Mac-problem, datorn knepar (MSN-virus?)

Ja nu har min Macbook varit lite knäpp ett tag. Har haft den i snart 2 år nu.
Det började med att det kommer då och då upp en grå ruta med tre olika språk (engelska, franska kinesiska tror jag) som säger att man måste stänga av datorn för något blev fel. Det går inte att trycka på något annat när denna ruta kommer upp.

Det har även hänt att när man öppnar en mapp så förminskas fönstret och blir jätteliten, man ser knappt vad som är där. En lite miniatyrmapp helt enkelt.

Program stängs ner hur som helst och ibland händer det att iTunes ändrar låtar och allt låter som noice ungefär.

Oroar mig för hur datorn kan låta ibland. Den börjar surra väldigt väldigt högt. Det känns som att den när som helst kommer lyfta och ta sats för att flyga ut genom fönstret..BRRRRRRRRR!!!

Kan inte komma på något mer just nu, men en hel del skumma saker händer.


Och så pratade jag med min mor igår. Hon sa att hon hade fått dethär MSN-viruset av mig där man skickar nån länk på "party pictures!" medans man är offline. Jag kör Adium, vet själv att jag fått sånadär meddelanden förut men aldrig varit så dum att verkligen klicka på en länk.
Hon klickade inte heller på den men hade ändå "fått virus" av mig..

Jag kör ju inget virusprogram eftersom de jag rådfrågat sagt att det behövs ju inte till Mac för där får man aldrig virus och bla bla..

WHAT IS UP MED MITT SKRÄLLE TILL DATOR??
Bör tilläggas att jag är helt sämst på saker som har med datorer att göra, därför frågar jag här. Förhoppningsvis kan någon hjälpa mig..

One chapter a day