I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ändra om bild i Photoshop till en enda färg (hjälp)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-21 02:13

Ändra om bild i Photoshop till en enda färg (hjälp)

Jag har sökt igenom stora delar av programmet och min flickvän har även en Photoshop bok jag har försökt o kolla i. men lite svårt att fatta hur jag ska gå tillväga när jag inte vet vad tillvägagångssättet heter i Photoshop.

Hur gör jag för att få en vanlig bild till att bli såhär:

Eller är det ens gjort i Photoshop?,.. måste gå där tycker man.

Försökte med "notepaper"-funktionen, men det vart inte samma resultat på långa vägar.

Nån som kan hjälpa, hade vart till sjukt stor hjälp!

Brought to you by Carl's Jr

2009-02-21 02:34
Använd Threshold-funktionen.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Toastare

2009-02-21 10:10
Bäst fungerar dock kalkeringsverktyget i illustrator.
Jag skyller allt på Emma!

2009-02-21 22:08
Illustrator är nog att rekommendera.
Är du lite latare så prova klicka på bilden en gång och sen kör en Auto-Trace, tryck ner menyn så finns där massa pre-sets och du kan själv trace:a den.

Du kan få till bra resultat.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2009-02-23 01:31

Tack ska ni ha!

Nu har jag fixat hem Illustrator.. det verkar riktigt nice!
Brought to you by Carl's Jr

2009-02-23 12:58
har du kommit på hur man gör ? :)

är inte så jättehajt på fooshop, ännu mindre Illistrator -.-
Get Random!
Toastare

2009-02-23 13:08
I illustrator så kör man bara kalkeringsverktyget om man inte vill fixa det själv med sin konstnärlighet :)

Annars så kan man göra det i PS Elements också..

2009-02-23 13:36
hmm

får väl testa i Elements då .. se om jag hittar något
Get Random!

2009-02-23 14:04
är Elements ett eget program? .. enda adobe saken jag inte har i så fall -.-
Get Random!
Promotor

2009-02-23 14:22
är det den "tecknade" effekten du söker efter?

Isåfall kan du leka fram, så du får en "stencil" känsla på bilden, sen bara jobba fram konturerna med "pen-tool'en" för att få det lite stilrenare...

Ska du därimot bara ändra en hel bild till en o samma färg (som jag uppfatta det i rubriken) så lägger du ett enfärgat lager under bilden, sen i lagret som bilden ligger i, så väljer du "luminosity"..

King-Phil
Photoshop elements är en nedbantad version av photoshop.. tror bla man kan få "elements" versionerna på köpet, när man köper andra produkter..

Toastare

2009-02-23 15:52
Optisk, han vil stilisera ett foto...

King-Phil, Photoshop elements är som sagt ett mindre komplex version av PS.. lite enklare att använda för nybörjare.

2009-02-24 20:45
Den bilden är inte gjord i photoshop utan i Illustrator
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2009-02-24 20:57
Precis som vi skrivit.. det är bara att köra live trace på den och sen finslipa själv. Om du som sagt inte orkar/kan rita av själv.