I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tv Ut Bilden är svartvit

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-19 10:34

Tv Ut Bilden är svartvit

Ja, jag sökte i trådarna, jag har sökt på Google, jag har provat det mesta min okunniga datorhjärna kan komma på :P.

Jag har iaf ett NVidia Grafikkort, GeForce, samt S-video kabel med scart till TVn.
Men för det första kan jag inte klona skärmen, utan enbart föra över till TVn enbart, men det är väl OK, om det inte vore för att bilden är svartvit o jag fattar inte vad det beror på!

Någon som vet vad det kan bero på?

prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-02-19 15:52
gammal tv? hade samma fel. funkade när jag testade ett annat scart uttag på tven. puss
aigt?!

2009-02-19 16:19
njae, har provat 2st tvapparater, men det blir samma i båda.

(Inlägget ändrat av luthgr3n 2009-02-19 16:59:25)
prinsen i hundkostym.

2009-02-19 17:54
har hört folk med liknande fel som har nvidia kort.. ett tips är att ta hem tvtools..det kan lösa problemet... annars kan du prova och nedgradera/uppgradera drivrutiner till grafikkortet :) det BRUKAR vara det 2 sakerna som kan lösa problemet :) har alltid funkat för mig och mina vänner..

att tilllägga är ju att tvtools på den tiden inte funkade till radeon...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-02-19 18:06
Har laddat nyaste drivrutinerna.
har provat TVtool men inte riktigt fattat det o inte hittat något som bör fixa färgerna, men kanske ska sätta mig in bättre i det?
prinsen i hundkostym.

2009-02-19 20:49
ja skulle tipsa om det.. för det fanns nån funktion där som åtgärdade problemet... iaf för mig :O men som sagt.. det där med drivrutinerna.. kan vara att man har för nya drivrutiner också... så det är lite knepigt...

2009-02-20 02:22
hade samma problem, köpte en dyrare S-video kabel så löste sig allt ...
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2009-02-20 18:09
Funkar TV Tools till ATI kort?
Error: KeyBoard Missing.
Press Any Key To Continue.

2009-02-21 00:31
ja testade alla möjliga knep sen gav ja upp, efter några veckor testade jag igen (bara att denna gång satte ja den i den andra scart uttaget på tv:n) gissa vad? de blev färg , jag blev glad o kollade på massa filmer.

2009-02-21 01:18
kör du windows vista?
minns första gången jag öht testade vista då var det en polare som behövde hjälp med att just "koppla datorn till tvn" men windows piss vista gick det ju inte att ställa in nånting i så det bästa som gick att göra var att få skiten svartvitt :/ ett jävla mirakel att det öht fungerade så långt ens, jävla skit operativ
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-02-21 12:11
mm kör Vista :/
prinsen i hundkostym.

2009-02-21 15:28
TV Tools funkade som sagt inet med ati kort när ja använde det..men googla frågan så får du nog svar....

måste ha vart dålig kvalite på kabeln du hade innan då? :S

2009-02-21 16:35
testa med en annan av kanal på tv:n oftast finns det 2, är så på min tv.
Trycker jag in datorn så måste jag välja "Scart 2" på tv:n för att det ska bli färgtv.
Har inte kommit underfund med varför det är så. Och har den på 1:an så är det svartvitt..

-- Mellanslagsanvändare --
Groupie

2009-02-22 03:04
Jag vet inte om detta funkar, men för några år sedan när jag hade problem med detta så fixade jag en sladd så att jag hade en S-video hane i datorn och sen S-video hona in i TVn, då fungerade det utan problem. Detta var dock på en 4-5 år gammal dator