I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny hårddisk - datorn startar inte

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-02-17 20:12

Ny hårddisk - datorn startar inte

Igår köpte jag en ny hårddisk, en 1 TB WD SATA disk. Innan hade jag en 320 GB SATA2 (tror jag det var) och en 200 GB IDE disk. Jag kopplade ur båda diskarna för att koppla in den nya, då låter det som om datorn ska starta, men skärmen är kolsvart och lampan på den blinkar bara, precis som om den är avstängd, och fläktarna går på högvarv. Pratade med en kompis som sa att han trodde att det fanns för lite ström, men ett 400W nätagg bör räcka. Speciellt när jag förut hade 2x 320GB + 200Gb och datorn startade utan problem.

När jag kopplar ur dvd-läsaren så startar den, men kommer då till NVIDIA Boot Agent och DHCP börjar ladda, sen händer inget mer. Men jag måste kunna ha dvd-läsaren inkopplad eftersom jag ska installera XP på den nya disken.

Är det någon som har en aning om vad problemet kan vara och hur jag styr upp det? Känns som om jag testat allt.