I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mitt virusprogram hittar ett virus den inte kan ta bort

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-02-13 16:19

Mitt virusprogram hittar ett virus den inte kan ta bort

Jag har inte haft virus på åtminstonde 2 år, sen jag installerade nod32. Det har funkat fint fram tills en vecka sen då min polare satte sig vid datorn. Han måste klickat på nåt och vips så kommer det upp rutor som säger att jag har virus, och ett "program" som tar bort det (detta är alltså viruset själv som håller på).

En scan med nod32 i felsäkert läge plus att jag tankade spybot fick bort det värsta. Men datorn är MYCKET segare, i synnerhet internet. Klickar ja på en internetlänk ifrån msn hänger sig msn. Ofta kan man inte spara filer från internet osv.

Nod32 säger iaf ibland att den hittat nån malvare, trojan. Den säger sen att jag måste starta om datorn för att den ska kunna ta bort de pga program som använder de vid autostart elelr nåt. Klickar då JA på att starta om, men efter uppstart har ingenting hänt, och samma varningsmeddelande kommer upp igen.
Har som sgat föröskt fixa detta genom felsäkert läge men inte funkar det heller!

Vad fan gör man !?