I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

STORT PROBLEM! HJÄLP BEHÖVS!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-02-09 18:30

STORT PROBLEM! HJÄLP BEHÖVS!

Sha!

Läs texten, snälla, behöver verkligen hjälpen!

Nu e de så att för 4 månader sedan köpte jag en Packard Bell som hade Vista Home Premium på. Och sedan jag köpte den ville jag fixa XP på den men jag visste inte hur man gjorde eftersom det var min första PC(har bara använt mac tidigare). Så en polare erbjöd sig att fixa de till mig igår så jag tog me mej datorn och gick till han. Vi kopplade ihop allt, startade datorn och matade in skivan. Inget hände! Så vi testade några ggr men fortfarande inget svar. Så min polare startade datorn igen och sedan gick in på den här datorn och försökte starta skivan men det var som om Vista på ngt sätt blockade det. Då sa han till mej att det enda sätta var att tömma hårddisken helt och sedan installera XP. Så vi gjorde det, men nu är det så att det inte funkar ett skit typ, inget går att installera på det, varken XP, Home Premium lr Ultimate. Vi lyckades dock göra såhär, vi tog ut min hårddisk och la den i hans syrras dator och satte igång och på ngt sätt började installationen, fick skriva in CD-Key och hela den proccesen, men sen skulle man starta om datorn. Så vi gjorde det och datorn satte igång, det kom fram Windows XP och sedan den där grejjen under som laddar och så, men sen helt plötsligt som den laddar så blir de bluescreen i ngn hundradels sek och datorn startas om och så höll de på, så vi mixtrade och en massa skit och ingenting fungerar att installera på den? När vi prövade Ultimate så kom det alltid fram en texten att "NLTRL filen saknas". En annan polare nämnde att det kan va fel på "Jumpern" men jag tror inte det eftersom hårddisken är relativt ny. Jag vet inte hur ska jag göra, finns det ngt sätt att lösa de på? Känns som att de borde de.

Ngn som varit med om det tidigare och så?
Tips, vad som helst, har till helgen på mig att lösa detta annars får de bli en ny dator om de inte går. Är i behov av dator hela tiden...

Tack på förhand!
// Kurac