I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Touchpad på laptop trasig?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-04 22:59

Touchpad på laptop trasig?

Häromdagen så slutade min touchpad att fungera och musplatte-ikonen i verktygsfältet försvann. Musplattan reagerar helt enkelt inte, inte ens "musknapparna reagerar.
Jag har prövat ladda ner drivrutiner men inget verkar funka. När jag går in i kontrollpanelen och klickar på mus-ikonen står det Det gick inte att ansluta till synaptics-drivrutinen för pekdon. innan egenskaperna för musen kommer upp.

Datorn är en LG E500.
Är det någon som vet vad felet kan vara?
Nu kör jag med usb-mus i väntan på att någon ska komma med svar.

It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2009-02-04 23:04
hmm.. verkar märkligt. känns ju som att hela programmet som styr pekplattan har kraschat. går det itne att avinstallera hela skiten å ominstallera det. alltså inte endast uppdatera drivisarna
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-04 23:21
Tror det kanske kan finnas en knapp på datan som sätter på och stänger av touchpaden. så är det på min asus.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2009-02-04 23:24
rostad: Jodå, den knappen har jag hittat och prövat, det var inte den som var problemet.

friktion: hur avinstallerar jag den då?
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2009-02-05 00:26
Kolla på tillverkarens sida om drivrutinerna för musplattan finns där och tanka o installera på nytt...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-02-05 20:08
Drivrutiner hade han som sagt testat.

Borde gå att avinstallera från enhetshanteraren -> möss och andra pekdon -> synaptics bla bla, högerklick och "avinstallera".
spliff macht frei

2009-02-05 20:11
har du testat det man alltid ska testa innan man ställer en dylik fråga, nämligen att köra en systemåterställning?
vadå? jag dyster?

2009-02-09 00:46
Systemåterställning är helt klart något du ska testa först...

Finns en kille som skriver hur man stänger av/på synapsis T.P.en på en LG x110 på sweclockers.se... de är med största sannolikhet samma TP...

Sök efter LG x110 tråden och ställ frågan där så lär du få ett vettigt svar ganska snabbt!