I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

blockera torrents för en dator i nätverket

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-02-04 22:22

blockera torrents för en dator i nätverket

hur gör jag om jag skulle vilja blockera nedladdning av torrents på en enstaka dator i nätverket? Jag har en inneboende som inte går med på mina villkor när det kan tankas.. så nu tänkte jag försöka stänga av för just bara den datorn. går det?

2009-02-04 22:25
vafn! släng ut din inneboende istället! din lägenhet, dina villkor! passar det inte så så finns det andra som är villiga att följa reglerna!

känner dock inte till något sätt att kunna blocka torrenttrafik genom nätverket..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-05 08:37
Torde väl vara smidigare att fixa nåt som stryper din inneboendes hastighet till 5kBps eller nåt.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-02-05 09:04
klart du kan stryp... antingen så kör du en fast port på uTorrent på hans dator och blockar den i routern :P borde funka ^^, så kör du på en annan port som är godkänd.. annars borde du kunna strypa genom routern... finns säkert verktyg inbyggda redan... googla setting max download speed och din routers namn så kanske du hittar nått =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-02-05 09:08
Via smartare brandväggar kan man helt blockera viss trafik.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-02-05 10:00
Tha_SlaYer P20: Strypa bandbredden låter helt klart smartare, annars är det ju bara för herr/fru inneboende att byta port i sin torrentklient.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-02-05 12:26
Länk till http://www.netlimiter.com/

Här har du ett bra program.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-02-06 01:32
Rapsodisk P20

jag vart inge smartare av programmet:/ den hittar ju bara datorn jag sitter vid

2009-02-06 11:11
Det kan nog vara så att man behöver ha betalversionen av NL för att begränsa andra datorer på nätverket. Men det ska funka iaf, det vet jag.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-02-06 18:02
man kan ju blockera vissa adresser ut mot nätet, det borde väl gå att göra specifikt för hans anslutning? typ blocka alla torrentsiters url/ip, eller?
vadå? jag dyster?

2009-02-08 21:41
håller med om att det var jävligt komplicerat att göra och lätt att ta sig förbi :P men netlimiter borde som sagt funka.. bara å köpa det ^^, eller nått liknande... finns säkert gratisvarianter...typ liknande program...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-02-08 22:00
Känns som att ni ska kunna samtala om problemet ist. kan du inte leka i hans defaulta dator policy när han inte ser;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.