I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

allting hänger sig ?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-01-23 10:57

allting hänger sig ?

vet inte om de e rätt forum men jag gissar på de :P

varje gång nu när jag spelar 50% av mina spel funkar de i 10-15 minuter sen hänger sig spelen helt ! kan inte ctrl+alt+del , kan itne röra musen eller trycka på tagentbordet och spelet hänger sig helt enkelt , går inte änns stänga av numlock på tagentbordet :P

detta händer alltid på dom spelen jag helst vill spela oxå !
kan även säga att spelen de händer på har min dator klarat av å spela utan problem innan

nån som har haft samma problem ?

Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2009-01-23 13:03
Pröva uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Har du möjligtvis ett ATi kort och Vista?
A historian is a prophet in reverse

2009-01-24 11:51
har testat de men de funkar endå inte =/

nedå jag har nvidia kort och XP
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
Moderator

2009-01-24 12:11
Jag har haft exakt samma problem x2. Båda gångerna var det fläkten på grafikkortet som spökade.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-01-26 11:48
Se om du kan hitta något program som låter dig trimma fläkten eller om man kan göra det med nVidias egna program, har inte haft något nVidia på...många år.

2009-01-26 13:07
Hade precis samma problem för nån vecka sen, känn på grafik kortet.. Antagligen det som blir överhettat..
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2009-01-28 16:28
mitt grafikkort e itne specieltl varmt när de händer asså =/ så kan ju itne va de

2009-01-29 14:38
Har du SpeedFan (gratis program) så du verkligen ser vilken temperatur det ligger på? Eller chansar du bara? Mitt förra grafikkort (samma modell men annan tillverkare) blev typ överhettat och gick sönder, fick massor artefakter på skärmen och bluescreens och annat helvete.

2009-02-01 13:46
var kan man fixa speedfan då?
ne jag chansar inte på att de inte e för varmt jag känner efter på de å de e precis som vanligt
Moderator

2009-02-01 17:10
var kan man fixa speedfan då?

Här!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_