I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bärbar dator med lite krav

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Skivsamlare

2009-01-21 00:42

bärbar dator med lite krav

Hej Bullen!

Jag tänkte sälja min "gamingdator" och skaffa mig en bärbar. Anledningen är att jag åker emellan morsan, farsan, flickvän, och snart kommer jag antagligen flytta för att plugga. det är jobbigt att släpa med sig allt överallt rly! Det är bara det att jag är totalt värdelös på bärbara datorer. Datorn kommer främst lämpa sig till:

Musikproduktion
Filmtittande
Surfande
Lite spelande

i den ordningen :> kraven jag har är la att det ska vara en ganska snabb dator då jag är van vid det. Det skall kunna kopplas till tv genom s-video (?) samt ansluta en vanlig skärm. Det ska helst vara surroundljudkort, men jag misstänker att jag även kommer skaffa ett externt ljudkort för musikdelen. Iom att jag kommer producera mkt musik på datorn och använda denne vid divese uppträdanden så skulle det vara göttigt med en bra processor samt mkt ram minne.

Ser helst att datorn inte överstiger 8-10.000kr. Har ni några förslag som poppar upp i era huvuden direkt?:)

kan man sätta ihop egna bärbara?:P

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss