I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-18 15:47

Köpa laptop

Tjena!
Jag är sugen på att köpa en laptop och kollar runt lite. Lutar åt Acer Extensa 5620G-5A2G25Mi just nu.

Jag tänkte inte spela några spel på den men kör lite musikprogram ibland som är rätt krävande. Annars tänkte jag mest ha den till att tanka film och musik. Den dator jag har nu (och skriver detta på) är en typ 10 år och seg som fan så mina krav är inte speciellt höga.

Vad tror ni? Har någon erfarenhet av acer-laptopen i fråga?
Jag är långt ifrån en datorexpert så håll det begripligt tack. :)

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-01-18 16:21
Jag har ganska stor erfarenhet av försäljning av datorer.

Jag skulle inte köpa en Accer dator, de är lite B och ifall den pajar så skickas den till Tyskland och av min erfarenhet är dom inte direkt snabba.
Köp en dator i en fysiskbutik eller en internetbutik som har en fysisk butik också för smidigast service. Sen är väl HP att föredra, PA DV5-1115 är en fin dator annars. I västafall ASUS, lite billigare för liknande prestandard som HP
b-b-bassan!

2009-01-18 18:10
Fast gör de inte så med de flesta datorer? Skickar dem hit och dit.
Och webhallen har ju två fysiska butiker i sthml.

2009-01-18 23:16
jag kan inte svara på hur datorer skickas men jag kan hålla med om att acer ofta går sönder (vilket ökar risken för skickande). har haft flera polare med acerdatorer och i princip samtliga har knasat på ett eller annat sätt..
vadå? jag dyster?

2009-01-19 12:01
Jo alla skickas, men som greggan tillade så går dom sönder i högre procentuell utsträckning. Så inget bra märkesval. Sen visste jag inte att de hade två fysiska butiker.

Mitt råd är iallafall, köp inte accer. Brukar säga det till mina kunder även fast jag jobbar med att sälja dom själv.
b-b-bassan!

2009-01-19 19:09
Okej, hört flera påstå det nu när jag frågat runt mera. Ni får jättegärna tipsa om en lämplig dator för under 6 laxar.

2009-01-22 04:02
Den vettigaste jag vet just nu är: Länk till http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=2959465

Det finns även en ASUS, minns inte vad det heter just nu bara. Den är lite billigare eftersom den har ett enklare grafikkort och större hdd om jag inte är ute och cyklar denna tiden på dygnet.
b-b-bassan!