Tre (3) PROBLEM?!
Någon annan som har problem med sitt Tre abonemang? "Endast nödsamtal" (har ej kunnat ringa eller ta emot samtal) , väckarklockan har ej ringt, jag skulle starta om mobilen så vägrar den ta emot min PIN-kod fast jag VET att den e rätt. PUK-kod kan jag bara få när jag logga in på "mitt tre" på tres hemsida, men för att få min kod dit måste jag ha mobilen påslagen (få sms), jag har INGEN hemtele. Jag har missat jobbet och en massa viktiga samtal. Vilka jävla kukhuvuden. Ingen annan som drabbats? (Inlägget ändrat av friktion 2009-01-15 23:12:25)
b0b0b0b0
haha, vilket jävla straff. Min 3mobil brukar stanna på "Endast nödsamtal" om jag varit på en plats med dålig mottagning, får starta om telefonen då.
SMÅLAND!
fast det beror väll antagligen inte på 3 utan på Sony Eriksson
SMÅLAND!
Varför skaffar man ens 3? Ring upp, begär ersättning och säg upp ditt abonnemang..
va?
"Endast nödsamtal" känner man igen
Aldrig vatt med om det innan, allt är bara dött. Jo, jag lär ringa dom, den saken är säker (så fort jag kan ringa) Just nu hade jag behövt få tag i min arbetsgivare som är 10 mil härifrån och förmodligen vill vrida nacken av mig ;( får väl promenera hem till mina föräldrar för att få tag i en telefon. Snacka om I-lands problem.
b0b0b0b0
Att alarm och liknande inte funkar hänger inte på abonnemanget utan snarare på telefonen... du kanske bör klaga på den istället...
Jo vars, men det är Tre som levererat telefonen. Sen var det inte alarmet som var det viktiga utan att jag inte har någon mottagning i mitt hem som jag alltid annars har. Samt att det inte gick att starta om mobilen. Men har varit i kontakt med Tre nu (hade kunnat munknulla horan på deras kundtjänst) TRE DAGAR, TRE TRE TRE , tre verkar vara deras favorit nummer!! Tre dagar tar det iaf innan jag får min PUK-kod, MED POST!!!!!! hört talas om email?
b0b0b0b0
är väl inga företag någonsin som mailar den typen av koder?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Skiter väl jag i om dom gör eller ej? Jag har ingen hemtelefon, alltså är jag sjukt beroende av mobilen. Det är dom som felat så att jag är tvungne att ha puk-kod alltså får dom ta och lösa det också. Maila eller posta? Vad är skillnaden idag? Jag satt i telefonen , hade uppgett personnummer, adress etc. Sa att jag kunde uppge Avi-nummer på räkningar ett år tillbaka men det dög ej.
b0b0b0b0
Maila eller posta? Vad är skillnaden idag? Jag satt i telefonen , hade uppgett namn, adress etc. Sa att jag kunde uppge Avi-nummer på räkningar ett år tillbaka men det dög ej. säkerheten? för dig OCH dem?
att det är adressen till innehavaren av abonnemanget de skickar koden till kan de ju kolla, en mail däremot?
kan ju vara vem som helst som sitter och rabblar dina personuppgifter via telefon?
Mina personuppgift kanske, men ha koll på 12 räkningar?! Då måste personen som ringer dom just nu göra inbrott hos mig. (+ letat fram rätt räkningar) Knappast att en tjuv skulle lägga ner den tiden på en mobil som värderas till 300 spänn.
b0b0b0b0
artistic P22 men du måste väl förstå att det inte är säkert nog att maila en sådan kod till en okänd människa bara för att denne kan rabbla dina personuppgifter över telefon? angående räkningarna så förstår jag inte hur du kan tro att de på något sätt kan fungera som identifikation? var glad att de inte är villiga att ge ut dina koder hur som helst istället.
Är du blind? Siffror och all annan skit på RÄKNINGAR är inte personuppgifter, det är rena bevis på att jag är jag."angående räkningarna så förstår jag inte hur du kan tro att de på något sätt kan fungera som identifikation?" Jag hoppas du skojar med mig?! Räkningar är personliga och det finns bara EN av en. Nu sitter jag på 12 (säkert fler) heeelt peronliga räkningar från Tre. Och internet har jag tillgång till så jag hade även utan problem kunnat logga in på min internetbank och rabbla exakta datum då jag betalat så hade hon bara kunnat bocka av och sett att JAG är JAG! END!!! Nä jag är inte glad, hela min familj samt min sambos familj har tre och nu börjar min kampanj för att få alla att byta opperatör. Må dom brinna i helvetet för att ha förstört min dag (samt nästkommande 2-3) Må horan på deras kundtjänst bli munnknullad och våldtagen på vägen hem från jobbet ikväll. Såå glad är jag. Hej!
b0b0b0b0
artistic P22 nu är du ju bara pinsam, det finns ingen anledning att vara otrevlig, jag är varken blind eller skojfrisk, jag håller dock inte med dig alls, och jag tvivlar på att du kommer hitta så många andra som gör det heller. räkningar är inte på något sätt giltiga som identifikation, och tur är väl det. du satt över telefon, och hade kunnat vara precis vem som helst och ville ha en personlig kod mailad till en mail som kunde gå precis vart som helst, jag är glad att du inte fick det, det hade varit sjukt dåligt av dem om du fått det, oavsett hur många räkningar du kunde rabbla koder från, eller inbetalningar du kunde ange tid för. och att önska tjejen på deras kundtjänst väldtäkt och munknull och att kalla henne hora är säger ju en del om dig, du kan tycka vad du vill om deras regler men det är ju knappast hon som bestämt dem? du borde ta ett par djupa andetag, räkna långsamt till tio, kanske ta en kall dusch, eller vad som nu kan tänkas hjälpa dig att tagga ner lite, för som det är nu verkar du inte klara av att hålla en vettig ton. och om hela ens tillvaro förstörs av att man inte kan använda sin telefon på ett bara dagar kanske man ska ta och se över sitt liv en gnutta.
jag har tele2.. och när jag en gång behövde min puk-kod behövde jag bara ringa dom så fick jag den direkt över telefon.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
men sen är det allmänt känt att Tre är äckliga och värdelösa
Samma här. Behövde bara nått nummer från sim-kortet tror jag. Annars får jag ta och tacka trådskaparen då han har gjort min dag bättre än innan. Finns det något bättre än när idioter åker på lite skit och flippar? Hoppas att brevet kommer bort med posten så du får vänta ännu längre, punk!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
misery *censur*Filbunke Precis, du behövde bara ringa dom, borde vara lika för alla. Och med alla bevis jag kunde lägga fram så är det omöjligt att jag är "fel person"jaquil Så du önskar mig olycka? P.g.a vad? Att jag blir less över att jag inte har samma "rättigheter" som dig och Filbunke? VARFÖR önskar du att jag ska behöva vänta 3 (+ tiden det tar att hitta min post) dagar, när du själv bara behövde vänta 5 minuter? Jag önskar dig samma öde som kundtjänsttjejen. Fuck off mother fucker asshole licker ass mother cock ass rat head!!!!
b0b0b0b0
artistic: får jag rekommendera att du byter från Tre så fort du får chansen?
artistic P22 Du får mig att le, tack :) Sen har 3 aldrig varit bra, men det vet de flesta redan.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Toastare
2009-01-15 18:41
Är det inte mobilen det är fel på? Tre funkade asbra för mig med min k800i. Sen fuktskadades den och jag öppnade ett abonnemang gällande bara telefon och fick en skittelefon (k770i) Den och tre kilar inte stadigt och efter jag pratat länge blir telefonen varm och samtal bryts och jag har knappt någon täckning. Som tur är ska jag förlänga abonnemanget nu och får en ny telefööön.. och kan då välja en av det bästa.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2009-01-15 18:42
och artistic, gå in i en trebutik.. jag antar att du bor i en stad eller närheten av en. Och så hjälper de dig där.
äh, om det är mobilen det är fel på och man lämnar in den hos Tre så kommer man få tillbaka den med samma problem som innan.. alla jag känner har haft mycket dåliga erfarenheter av Tre och sen gillar jag inte företaget i sig..
det där med PUK kod via internet då man inte har sin kod och dom vill skicka ut den via sms är ett jävla gissel. Som bounty sa gå till närmaste tre butik, de kan hjälpa dig, alternativet är att be dom skicka skiten via brev, men det tar ju sin tid. det kan eventuellt gå att ringa och tjata till dig den, har du abbonnemang och en räkning till hands lär det underlätta men det är inte omöjligt att få ut den även för kontantkort även om de inte borde ge ut den utan att kunna bekräfta identiteten =)
cry me a river! --> thcrew
Toastare
2009-01-16 00:23
Filbunke, därför jag skrev att jag får en ny... det är ju inte Tre som gör mobilerna, det är andra företag. Men nått skit är att jag inte får min telefonräkning nu (andra gången det händer) och jag kan inte se mina räkningar på "Mina sidor" och det funkar inte för mig att bli administratör över kontot.
Toastare
2009-01-16 00:23
och gällande att få kod osv. låna någon polares mobil och sätt i ditt SIM kort?
BountyBoo : att det inte är Tre som gör mobilerna känns rätt irrelevant i det fallet då du lämnar in mobilen till dom och får tillbaks den med samma fel.. dålig service.
bounty, PUK-koden gäller för simkortet och det var väl en sån han behövde? =)
cry me a river! --> thcrew
Tele2 skickade hutlösa räkningar till min flickvän när hon inte använt telefonen på typ 3 månader, hon bad dom skicka specifikationer på räkningarna. Specifikationerna vi fick var 6 månader fel och inte den specifikation vi ville ha, alltså med nummer till dit vi ringt. Nej det stod bara till villken kommun man ringt. Redan där såg vi att nått inte stämde, vi hade tydligen ringt en massa samtal till falköping och sthlm. Vi känner ingen i falköping och ingen av oss hade ringt till sthlm vad vi kunde minnas, jävligt lurt. Tele2 har även skickat räkningar på nått nummer i hälsingland till min flickväns pappa, han ringde förståss och undrade vad det var för något. Dom bad så mycket om ursäkt och sa att dom skulle rätta till det. Nästa månad samma grej, en till räkning, då skrev han ett brev och förklarade att nummret inte var hans. Nästa månad fick han ytterligare en räkning! Vet inte hur det har gått nu men tele2 är inte det telebolaget jag skulle vända mig till i fortsätningen.
SMÅLAND!
Toastare
2009-01-16 13:04
Herr_Berg, de har sjukt dålig koll på räkningar.. men det är gratis att alltid få den specifierad. Jag får en räkning med alla nummer jag ringt och går alltid igenom dem.. iof har jag alltid 599/kr månaden... plus sms biljetter och liknande, joda, jo, duh.. ;)
är det bara jag som är nöjd med mitt 3 abbonemang till 100% har aldrig några problem med abbonemaget, men min sony ericsson har säsmst täckning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2009-01-18 16:40
ummy, abonnemanget är skitbra.. jag är bara sur att när jag fick en sämre mobil så fungerar det inte.. så jag ska bara få en bättre mobbe så är allt bra igen!