I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Digitala systemkameror

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Graffare

2009-01-07 10:54

Digitala systemkameror

Under många kalla nätter som graffitimålare så har man insett att mobiltelefonens fem megapixlar inte duger till någonting, och att fotografera med LG KC550's blixt är lika bra som att ha dubbelsidig lunginflammation. jag behöver alltså hjälp med att välja en duglig kamera som är bra att fotografera i mörker i. Så hur ser min ekonomi ut? jag är en heltidsanställd personlig assistent, på nattetid dessutom - med en hyra på 2900 så blir det en del över och därför vill jag att mina bilder ska bli så bra som möjligt. jag har gått en formgivningsutbildning på gymnasiet och hade 50 poäng fotografering så jag är inte en novis vad det gäller varken kameror eller linser, inte heller en expert i sådan utsträckning att jag kan slänga iväg en sisådär 6-7 tusen på något jag blir missnöjd med. Därför ber jag er i teknikforumet om hjälp att hitta en digital systemkamera med natt funktioner eller dylikt för cirka sex till sju tusen kronor, helst en med 8+ megapixlar och lite vikt i sig så att man kan ta någorlunda bilder utan stativ.

"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"