I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Dator] Hjälp mig att välja rätt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Moderator

2009-01-05 19:53

[Dator] Hjälp mig att välja rätt

Jag är helt bedrövlig när det kommer till datorer (och teknik i allmänhet), så jag vänder mig till er teknikgurus och pryl-fantaster. Jag är alltså på jakt efter en bärbar dator, och då jag inte kan så mycket om datorprestanda osv. är det som att vara vilse i en djungel när man surfar runt på dom olika storföretagens hemsidor.

Det jag framför allt är ute efter är en billig dator - vi snackar max 6000 kr - som funkar bra till att surfa och redigera bilder med. Kravet jag har, förutom priset, är att datorn ska ha minst 2GB Ram-minne då jag har hört att Windows Vista funkar bäst med minst 2GB, annars har jag som sagt väldigt dålig koll.

Så, om någon har förslag på datorer jag borde spana in så får ni mer än gärna länka. Och har ni något annat som är bra att veta får ni gärna skriva det :)

Tack!

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_