I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fungerande Ip Locator/Finder..?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-12-30 16:34

Fungerande Ip Locator/Finder..?

Hej

det hade ju vart hur mäktigt som helst och ha ett sån där IP locator program, där man bara knappar in personen i frågas IP och sen visar den dens adress mm.

Nu till problemet, jag har provat en massa av dessa program och hemsidor som säger sig ha detta program så man kan använda. grejen är bara att den visar ju fan helt fel. Jag provade med mitt eget IP nummer och det vart sådär.. Sverige är rätt, men sen visar den typ Gävle, Stockholm och en massa andra städer som jag inte alls sitter i.

Finns det ens tillgång till en IP Locator eller vad dom kan heta som fungerar riktigt bra?

Hörs..

Brought to you by Carl's Jr

2008-12-30 18:19
Nej, det finns inga pålitliga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-30 19:05
det du söker kallas för traceroute, finns gratis tjänster på nätet, problemet är att ens internet skickas vidare genom en massa olika stationer runt om i landet etc så att hitta just en persons address osv är inget som fungerar i praktiken. det du kan få reda på är väll den närmaste stationen typ.
för att få reda på vem som äger en ip address måste du kontakta den internetleverantören som tillhandahåller den ip addressen. och sån information lämnas inte ut hur som helst.
det är väll delvis vad ipred och fra och allting handlar om i det stora hela kan man säga..
så nej det finns inga sånna program som fungerar tyvärr, då måste du mer eller mindre ta dig in i databaser osv på olaglig väg och sånt finns det inga enstaka program som klarar av, det kräver en hel del kunskap..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-31 05:28

Ahaa.. där ser man.

Tack ska du ha för svaret.

Fan va synd att det inte går, det hade vart så kul annars. folk hade blivit så ägda.
Brought to you by Carl's Jr

2009-01-01 11:43
Fan va synd att det inte går, det hade vart så kul annars. folk hade blivit så ägda.

Älska denna inställning. Image is all baby.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."