I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dator stängs av hela tiden

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-12-21 17:47

Dator stängs av hela tiden

Hej. Det är något fel på min mammas dator. Den stängs av sig helt plötsligt ibland. Ibland tar det dagar mellan att det händer och ibland händer det flera ggr om dagen. Hon överbelastar inte datorn precis eftersom hon bara använder den till internet. Innan den stängs av segar den till sig ordentligt och sen kommer det tydligen upp en ruta där det står "internet frånkopplat" precis innan den dör. Sen är det inga problem att sätta igång den direkt efter. Någon som känner till vad det kan vara för fel på skiten? Finns det något jag kan göra för att fixa det eller måste hon lämna in den?

jag har alltid rätt.

2008-12-22 12:03
skulle gissa på nätagget faktiskt.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-12-22 16:06
Vad innebär det? he he
jag har alltid rätt.

2008-12-23 18:03
kan även vara ramminerna som kan ha hoppat ur eller e trasiga för e dom trasiga kan datorn stänga av sig själv det gjorde min gammla dator då ramminnerna var helt kassa
fuck you and have a nice day sucker

2008-12-23 23:36
Nätagget är delen där man sätter in strömsladden i burken. Skulle oxå gissa på det. Annars kanske ett klassiskt virus?
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Promotor

2008-12-26 22:29
stänger datorn av sig eller bara startar om?
startar den om skulle jag gissa på värmeproblem
inte så at det var 10 år sen sist du blåste rent fläktarna ? :)

2008-12-27 09:49
Den stänger av sig. Datorn är ett år gammal..
jag har alltid rätt.
Promotor

2008-12-28 17:46
ladda hem Spybot S&A installera,uppdatera och kör igång det så äter den upp alla elaka trojaner o monster och se om det händer likadant :)

2008-12-29 09:39
Virus: ja kanske testa göra scanners
Minnen är det ej för då skulle det bli bluescreen
Om datorn startas om är det stor chans att Processorn är överhettad. Eftersom processorn är så smart stänger den av sig själv innan den blir för varm. Testa öppna upp burken och se om det funkar bättre när den får mer "kall luft" i sig.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-12-29 15:02
Kan vara överhettning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-29 20:22
Det omtalade "nätagget" är alltså nätaggregatet där strömmen som kommer in i datorn omvandlas från 220V till önskad styrka och sedan vidare in i datorn för att förse de olika delarna med ström.
Shake n' Bake!