I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa ny bärbar! Tips?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-12-18 12:21

Köpa ny bärbar! Tips?

Tjenahejmorskors!

nu är det dags alltså, ska slänga min stationära åt helvete, tröttnat på allt uttrymme den tar +den låter som en traktor. så det ska alltså bli en bärbar.

hade tänkt mig typ Dell, HP eller en Acer. De tre märkena jag är mest intresserad av, andra förslag uppskattas förstås!

datorn ska jag ha till vardagsgrejjer, kolla film, tanka musik, skriva lite osv. plus kanske lite musikredigering, mer minne är alltså bra.

inte mindre än 4 gb minne, grafikkortet spelar inge roll, men ska absolut vara hdmi utgång, hårddisken spelar inte heller stor roll, men inte mindre än 150 gb, jag vill inte heller ha en baota dator, 15" skärm räcker bra, cpu'n tjaaaa, dual såklart, amd eller intel vettefan om jag bryr mig men ändå ligga på minst 2,4 g typ. priset ska inte vara över 10 000!

så vafan säger ni? har ni någon koll? något tips, allt seriöst välkommet!
tack på förhand!

worlds best lover

2008-12-18 13:13
Spana in Zepto och framför allt Asus!

Dell, HP eller en Acer gör enligt mig inte de bästa laptopsen!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Graffare

2008-12-18 13:20
Annars kanske du borde snegla över till den sidan gräset är grönare?
Macbook: Kommer inte upp i allt du vill ha för under 10 000, men jag garanterar dig. 4 gig på en Macbook är inte nödvändigt om du inte ska göra nått tungt.

2008-12-18 13:39
elitz
ok tack, ska kolla upp,, ngn spec modell?

VeCn
jo jag har varit i den kohagen och sniffat lite, varit grymt intresserad men sen när gräset provsmakades så vart det inget hurrande. kanske om 4-5 år.
worlds best lover

2008-12-18 13:41
Konstgräs på den sidan. Dem som vet hur man hanterar en gräsklippare får en finare matta i resultat.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-12-18 13:45
Alla vet att Mac till största delen är för människor med begränsad datorkunskap, som gärna lägger några tusen extra för att ha en vit märkesdator.

Jag råder dig att gå på PC, Asus brukar vara ganska billiga.

2008-12-18 13:51
Mac är uteslutet.

ingen som har lite länkar å tips på olika modeller inom märkena (dell,hp,acer,asus,zepto?

keep on keeping on!

worlds best lover

2008-12-18 16:30
jag skulle aldrig köpa en acer med tanke på alla problem som olika vänner och bekanta har haft med datorer av det märket. visst, dom är billiga men det kommer aldrig vara värt risken.
vadå? jag dyster?

2008-12-18 22:56
Alla vet att Mac till största delen är för människor med begränsad datorkunskap

Ta inte i så du kräks, jag har haft dator i 15år, kör windows, linux och OSX, föredrar fortfarande OSX alla dagar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-19 10:31
Köp inte dell de e ren jävla crap asså. Och köp ingen elektronik innna mellandags rean då den lär blir grymm i år.
www.myspace.com/jmellow08

2008-12-19 11:59
Rixton P22

Av vilka anledningar skulle OSX vara bättre?

2008-12-19 12:20
Jag slipper allt krångel, virus hit och dit.
OSX flyter på bättre
Funktioner som tex. Expose är underbart
Mac kan köra både OSX och Windows, visst, det går på PC med, om man har rätt delar och står ut med en jäkla massa krångel.
Alla program jag behöver finns som motsvarighet på Mac, skulle jag inte hitta något så finns fortfarande möjligheten att emulera
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.