I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-12-02 19:36

HTPC/Mediapc bygge

Vet inte hur länge jag letat efter någon smart medialösning för film och musik. Popcorn Hour o allt vad det heter är säkert skitbra grejer. Men inget täcker mina behov till fullo så jag har beslutat mej för att det får bli en dator att koppla till tv/stereon. Har kollat forum till höger o vänster men inte hittat mycket vettig info.

Är jävligt efter när det gäller dagens datorer men har gjort mitt bästa o byggt ihop en liten dator på dustinhome.se. För det första, vart ska man köpa datorprylar? Är dustin dyra?

Mina krav är en liten låda, 4gig minne, gott om hårddisk, en duglig processor, bluray spelare och hdmi utgång. Och inte för dyr såklart. Mitt hopplock på dustin ser ut så här:



Tror ni den här datorn funkar att kolla full-hd grejer med utan problem? Några andra tips? Funkar ens dom delarna tillsammans?

/Andy

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.