I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

plötsigt skithög volym från min laptop

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-12-01 20:42

plötsigt skithög volym från min laptop


vet inte hur jag ska förklara riktigt men från ingenstans så har det börjat dista som fan från min laptop. Jag har den kopplad till ett mixerbord direkt från datorns ljudkort, jag kan givetvis sänka volymen från datorn men då blir det så pass lågt att när jag drar upp regeln på mixerbordet så börjat det brusa ifrån mixern, eftersom det kommer så lågt ljud från datorn.

Nån som har någon idé? sitter med vista basic...tänkte om det finns någon volume booster eller nåt sånt jag har råkat komma emot av misstag?


värt att notera är att jag testat att koppla ipoden med samma kablar/samma kanal på mixern och får skitbra ljud...så problemet är i datorn och ingen annanstans, är det möjligt att jag typ "sprängt" mitt ljudkort eller nåt sånt..låter ju riktigt flummigt men jag vettifan.

aja..sprid eran kunskap så hoppas jag detta löser sej :D

peace!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.