I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Koppla datorn till TV

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-12-01 11:46

Koppla datorn till TV

Jag undrar hur jag ska koppla laptopen till tvn för att få så bra bild som möjligt. har en VGA utgång på datorn bara och VGA och HDMI ingång på tvn. misstänker att det inte går att köra vga till hdmi då vga är analogt och om man skulle lösa det med en massa adaptrar så skulle inte bilden bli så mycket bättre ändå. är det vga till vga det enda som gäller här.

SUCK SHAFT

2008-12-01 13:44
typ... och det är bara koppla in, de flesta datorer känner av det automatiskt...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-12-01 15:41
Jag undrar hur jag ska koppla laptopen till tvn för att få så bra bild som möjligt

HDMI utgång till HDMI ingång via HDMI kabel

har en VGA utgång på datorn bara

där sprack den teorin

VGA och HDMI ingång på tvn.

vga till vga med vga kabel

misstänker att det inte går att köra vga till hdmi då vga är analogt

impressive

och om man skulle lösa det med en massa adaptrar så skulle inte bilden bli så mycket bättre ändå

precis, då vga klarar bara av att hantera en viss mängd data så den skulle ändå bli flaskhalsen och aldrig kunna leverera hdmi signal

är det vga till vga det enda som gäller här.

japp

2008-12-01 17:09
Laptop >Dockningsstation > (eventuell dvi) > dvi-hdmi >tv. Kan funka om du har docka och den har dvi. Så är det iaf med min laptop
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-12-02 21:27
måste väll ha ett grafikkort som för övrigt stödjer hd för att kunna få ut hd ?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-12-02 21:59
måste väll ha ett grafikkort som för övrigt stödjer hd för att kunna få ut hd ?

ja och nej, _virre_ svarar mer utförligt.

2008-12-02 23:29
jag får tokbra bild från min laptop via vga till tvn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-05 10:43
inte jag tyvärr. förstår faktiskt inte riktigt varför. man får en tår ögat när man sitter med en 42a med full hd och det ser ut som man tittar på youtube när man kör dvd genom datorn :(
SUCK SHAFT