I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon här som lider av Telia?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-11-28 14:24

Någon här som lider av Telia?

Ja, jag har telia, och ja jag ångrar mig grovt, men nej det finns inte mycket att göra nu.

Nu är det såhär, jag har ett 24mbit men får ut cirkus 17 / 2.5. Stör inte mig så mycket, men på senare tid har bredbandet haft en tendens att lägga av var 5 minut i 20 sekunder typ. Men nu när jag har kommit hem igen efter att ha jobbat ett par dagar, så är internet hur segt som helst, och när jag ska spela så går min ping upp till 7-800 varannan sekund.

Fine tänkte jag, och pillade lite med modemet & routern och reparerade och allt sånt. Så körde jag ett 2 olika tptest, så har jag nu 0,5 in & 0,5 ut. Jaha? Det var ju inte så jävla lajbans.. Deras hemsida är som en fucking labyrint, hittar ingenting vettigt där, och när jag ringde, ja. Då var det bara massa jobbiga steg som man skulle knappa in eller prata som den jävla apparaten inte hörde vad man sa ändå. Och alla dom stegen är ju sådana saker jag gör självklart innan jag ringer ..

Finns det på något sätt nån chans hur man kan lösa detta nu? Finns det antingen ett direktnummer så man får prata med en _riktig_ person direkt, eller är det fler folk som har problem med telia eller har ni bara läst någonstans att telia är riktigt muppigt nu?!

Well, jag har skrivit så bra jag kan nu, någon som har tips så blir jag riktigt glad.. Jag hatar verkligen felia alltså.. aeeeh god damn..

Peace..

be the change