I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Leker någon med min dator?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-11-24 14:22

Leker någon med min dator?

När jag vaknade imorse upptäckte jag ett tomrum i trayen, precis lagomt för en ikon, förde muspekaren över för att se vad det var, och då kom min ip-adress upp. Jag testade att dubbelklicka på den och fick då upp en ruta som såg ut som bilden nedan

Jag testade då att högerklicka på ikonen för att se vad jag hade för alternativ, och ser till min förvåning att allt som finns när jag högerklickar är "Current connections" och "About".
När jag tryckte på about fick jag upp lite mer info, programmet heter alltså Remote Administrator. Programmet går inte att stänga av, det är inte installerat på min dator och jag hittar inget alls när jag söker igenom datorn efter varken "Radmin" eller "Remote Administrator". Är det någon som leker med mig? Det här kom alltså upp under natten, datorn har varit igång hela tiden med diverse program uppe. En sak jag tyckte var konstigt imorse när jag vaknade var att Firefox var nedstängt, trots att det var uppe igår när jag lade mig, i vanlig ordning. När jag sedan satte igång Firefox imorse så måste jag skriva in användarnamn och lösen på vissa sidor jag sparat sånt (bl.a. whoa).

Vad är det som händer och hur får jag bort skiten? Har letat i aktivitetshanteraren, men vet inte riktigt vad processen heter, så kan inte stänga ner den.