I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] EeePC 900 - Ubuntu - Wine

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Promotor

2008-11-21 19:52

[Hjälp] EeePC 900 - Ubuntu - Wine

Hejsan, jag skaffade ubuntu nu i torsdags då jag har en ny Eeepc..
Jag har sökt runt som fan i ubuntu forum utan vidare framgång, och hoppas då att trogna whoa kan stå till min tjänst!

Wine verkar inte funka som det ska?
Jag är ganska så säker på att det inte funkar som det ska.
Har installerat både Fruity Loops 8 och Cool edit på datorn, och cool edit låser sig vid booten, och fruityloops håller sig som demoversion (du är registrerad användare, men gå in på sidan för att få aktivering)..
Plus att det låser sig när man stänger ner programmet...

Antingen är det att jag bara är väldigt ny med ubuntu, att jag inte har fixat nån inställning som -borde- göras utan min vetskap, eller så är inte ubuntu speciellt bra för min dator.. Jag har även haft XP på denna, och det laggade sönder sig, medans ubuntu är mer vänligt så att säga.. därför väljer jag detta då jag tycker att operativet som kom med --suger-- ,,,

Kom även på att min inbyggda webcam inte funkar:
Först o främst har jag inget webcamvänligt program till den, så jag får välja att gå in i amsn>byt visningsbild>ta med webkamera.. och då låser den sig vid "första blicken".. istället för att filma det den ser.. får asså bara fram en stillbild som den fångar vid "första ögonkastet"...

Mikrofonen som är inbyggd funkar inte heller... alls

Dom som har någon vetskap om vad man kan göra, får hemskt gärna hjälpa till med det som står ovan.. håll även det i tanken att jag är nybörjare i ubuntu och vet ingenting ang. konsolen eller nånting.. så om det krävs att man pillar med den, får ni gärna förklara i bebisspråk haha..

f.ö är min ubuntuversion typ 8.11 eller nåt har jag för mig.. har ingen vetskap om vart man kan se det..

tack på förhand!!