I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! directX-problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-11-17 00:35

Hjälp! directX-problem


Det började mead att jag skulle installera NFS most Wanted. Då kom det upp ett felmeddelande där det stod att jag inte hade det version av directX som krävs ( 9.0c ) men det har jag, jag hatr directX 10 (har windows Vista ultimate x64).

Men jag tänkte att för säkrehets skull så laddar jag ner senaste verisonen från MS hemsida, sagt och gjort men när jag skulle installera så gick det inte.. Den stannade på Initializing och felmeddelandet klagade på uppkopplingen till servern (vilket det inte var något fel på).

Fuck it tänkte jag, så jag tänkte spela lite FM 09.. Men lyckan blev kortvarig. Så fort jag skulle spela en macth så kraschade spelet om ett felmddelande där det stod: "xml parsing error" och något om "(invalid token) Line 116: camera.xml" nånting.

Need for Speed problemet löste jag genom att ändra i autorun.cfg och stänga av directX kontrollen vid installation. Nu funkar spelet bra.

Football manager problemet har jag försökt lösa på många sätt, inget har funkat. Ett av tipsen jag hittade var att installera .netframework 3.5. Men det gick inte. "Installation Error" löd felmeddelandet.

Nu är det så att eftersom alla dessa problem inträffade under loppet av 4 timmar, och jag aldrig haft problem innan, så tror jag att alla problem hänger ihop.

Men vad är det som är fel? Och hur ska jag åtgärda det?

Tack på förhand.

(Inlägget ändrat av greggan 2008-11-17 10:57:14)

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard