I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

datorn har ba slutat fungera?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-11-16 16:22

datorn har ba slutat fungera?

hellu! måste ha hjälp med detta snabbt som satan då jag har massa viktigt skit på hårddisken som jag måste åt

på baksidan av min dator vid strömingången så ska det vanligtvis lysa en grön liten lampa, den lyser även när datorn inte är påslagen, som någon slags indikation för att att allt är som det ska eller nåt...nu var jag bortrest några dagar och kopplade ur datorn helt när jag åkte iväg, när jag kom hem igår så kopplade jag in datorn igen men istället för att den gröna lampan lyser konstant så blinkar den nu istället och det går inte att slå på datorn, inte ett jävla skit händer när jag trycker på startknappen.

hade en bekant över i lägenheten som testade att byta ut själva strömboxen eller vad det nu kan tänkas heta, mot en annan från en annan dator. Det resulterade bara i att inte ett jota hände. Det som kanske är mest konstigt är att vi testade att sätta i strömkabel i "boxen" när den inte var ansluten till moderkort eller hårddiskar och DÅ lyser den gröna lampan konstant men när man sedan kopplar in den så börjar den blinka igen och datorn går inte att starta.


jag behöver verkligen hjälp här och helst på nybörjarnivå extreme! jag måste verkligen få igång min dator så snabbt som möjligt då mitt liv kretsar kring den dumma jävla burken just nu.

hoppas nån kan hjälpa mej, peace !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.