I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rädda kraschad hårddisk

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-10-28 17:33

Rädda kraschad hårddisk

Jag har kopplat min hårddisk till en dator via sån hårddisk kabinett. När jag försöker öppna hårddisken vill datorn formatera den först. Vet någon om det finns något kryphål man kan använda sig av för att rädda filerna på hårddisken innan den formateras?

2008-10-28 17:50
Har du testat koppla in hårddisken "normalt" ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-28 18:51
När hårddisken sitter i datorn går det inte att starta windows alls. De va därför jag tog ut den.
Skivsamlare

2008-10-29 13:13
Det är en intern hårddisk alltså? har du kollat så att det är slave
fair enough..

2008-10-30 08:29
i värsta fall får du formatera den och sedan använda ett recovery program för att rädda filerna. (Filerna försvinner inte för att du formaterar. Platsen de ligger på frigörst bara så att det är fritt fram att skriva över dem)

Om du tvingas använda denna metod. se då till att itne använda disken på något sätt innan du kört recovery programmet med risk för att skriva över känslig information.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-10-30 08:32
Även om du skulle sätta in den i datorn, sätta bygeln till slave och boota den som sekundär så kommer du med största sannolikhet tvingas formatera den innan du kan använda den ändå..

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-10-30 13:23
friktion

Vart får jag tag i ett sånt recovery program?