I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är fel på min laptop? (den laddar inte)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-10-22 21:40

Vad är fel på min laptop? (den laddar inte)

Jag sitter med en skruttig HP Compaq nx6310 Notebook PC som resedator och något är seriöst fel på den.

Först verkade det vara glapp i min strömsladd, man fick böja den lite så att datorn fick strömförsörjning...det sket jag gladeligen i och böjde på, för då funkade den iaf.

NU däremot så laddar den inte batterier alls, sladden kan inte flyttas en millimeter utan att förlora strömförsörjning och ja...den är inte mkt till resedator längre. Dessutom är den sjuuukt långsam och seg, som om jag hade proppat den full med saker och den verkligen inte orkar något.
Kan detta ha med strömförsörjningen att göra? Har något typ...brunnit upp därinne?

Finns det något man kan göra? Någon som känner igen problemet? Räcker det att byta sladd?
Själva datorns garanti har gått ut och sladdhelvetet kostar över 1500 kr så det känns lite ovärt ifall det ändå är något annat fel.

Tjo och tjim.