I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2008-10-21 23:45

Ang. TV6

Har förstått att TV6 är en gratiskanal, och några jag snackat med har bara fått in den. Har dock inte fått veta om man måste ha någonting särskilt som en boxer (är inte alls hemma på detta område), eller liknande.

Dem kanaler jag har just nu är SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, DK1, DK2, RTL och TV4+. Är det möjligt att jag kan få TV6? (Har ingenting såsom Boxer etc inkopplat).

Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2008-10-21 23:56
Hur bor du och vilket kabel-tv bolag har fastighetsägaren avtal med?

ComHem, vet jag, ger 3an och 6an gratis via enkel antenn i väggen.

Ser iaf att du inte har ComHem i det vanliga nätet då du har DK1, DK2 och RTL.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Producent

2008-10-22 00:23
Jag vet faktiskt inte vad jag har, bor hemma still :$
Allt som står på "fastighetsbolagets" hemsida ang. TV är "Kabel-TV: Begränsat utbud via parabolanläggning".

Ifall det nu inte är möjligt för mig att få in TV6 finns någon möjlighet att (utan att binda sig till månatlig kostnad etc.) få in TV6?

Tack för bra svar förresten :)

2008-10-22 00:43
6an är helt digital tror jag och kan alltså inte få genom parabolen. Någon annan får bekräfta dock för jag är inte helt säker.

2008-10-22 01:06
Vad använder ni för typ utav dekoder? Har ni något frikort ifrån något bolag?

Eller är det en parabol direkt kopplad i tv:n? (ifall det är möjligt)
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-10-22 07:50
Ifall det nu inte är möjligt för mig att få in TV6 finns någon möjlighet att få in TV6?

Haha!

Kolla ute i trapphuset om ni har ett ComHemklistermärke där. Du har väl provat att söka efter nya kanaler?

Producent

2008-10-22 12:52
Jefe
Jag vet inte alls hur man kollar det är jag rädd för :/ I vardagsrummet har vi TV1000 och allt det där. Men min TV går bara genom antennen tror jag.

Gurraa P24
Det där lät jävligt dumt när man tog bort paranteserna :P Väldigt dåligt formulerat av mig!
Bor i radhus så har lite svårt att gå ut i trapphuset :)

Jag har sökt efter kanaler förr just för att leta efter TV6, men utan att hitta. Jag gjorde en ny sökning alldeles nyss och då hittade jag vissa kanaler jag inte hittat förr, SVT Barnkanalen, SVT24 och EuroSport (kan ha haft förr), men SVT Barnkanalen är helt ny.

2008-10-22 14:40
har du prövat att leta information på det mest uppenbara stället: tv6 hemsida?

TV6 ingår i mediekoncernen MTG, Modern Times Group AB.
TV6 är en bred underhållningskanal som idag kan ses av över 6 miljoner svenskar. TV6 är en del av det fria digitala marknätet och kan tas emot gratis av alla med en digitalbox för marknätet. TV6 ingår i de flesta kabelleverantörers basutbud, liksom i Boxers och Viasats.

Så här gör du för att titta på TV6:
Du som bor i villahushåll kontaktar Viasats Kundservice på tel 08-52 20 00 00 eller din lokala radio- och TV-handlare för att skaffa en digital mottagare och Viasats digitala parabolkort.

Öppettider:
månd-fred 09:00-21:00
lördagar 10:00-18:00
söndagar 10:00-16:00 *

*) söndagar endast teknikfrågor

Länk till http://www.tv6.se/content/view/2342/890/
vadå? jag dyster?

2008-10-22 21:45
6:an går att få på parabol ja.. och har du tv1000 så har du viasat... då ska du kunnaha 6:an... det har ja..
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då