I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-09 13:24

Ubuntu

Hej

Jag har installerat Ubuntu i mitt Windows, det är lite knepigt, undrar hur man hittar/installerar den här 3D-cuben som man har sett på bland annat Youtube-klippen ifrån Ubuntu :)

Jag har kommit så långt att jag hittat en svart/grön sida med massa info om 3D kuben men sen har jag fastnat där, det finns ingen download länk vad jag ser.

vill också påpeka att det är rätt tufft med ubuntu fast samtidigt rätt annorlunda än windows :D

lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-10-09 14:59
Jag har installerat Ubuntu i mitt Windows
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-10-09 15:16
@Two face: Det går. men de lägger sig som ett OS.

2008-10-09 15:19
Jepp, fan va onödiga inlägg än så länge :P

nej nu orkar jag inte vänta längre, byter tillbaka till windows för tillfället :)

Hoppas på svar från någon duktig snart ;)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-10-09 15:38
VeCn
Jag vet att du är kunnig och jag vet bara ett sätt man kan sätta in Ubuntu "i Windows" men jag är 100% säker på att Industrigatan inte använder sig utav VM, så var vänlig och förklara mig hur Industrigatan har gått tillväga.

Industrigatan
Angående 3D desktop och andra effekter, är inte redan Compiz/Beryl inkluderad i senaste versionerna av Ubuntu?

Har du kört sudo apt-get install compizconfig-settings-manager för att få fullständiga alternativmenyn?

Annars är det väl bara ta och installera den via en sudo apt-get install 3ddesktop

Du faller på ditt egna snack när du vägrar dela med dig utav vad du har för release
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-09 19:25
Two Face

Så är det väl med i princip alla på det här forumet? 90% av inläggen har ju blivit "Min dator är konstig. Vad är fel?"

2008-10-09 22:13
Two Face

svårt att säga, men jag får återkomma med Ubuntu, hoppas du har lite tid att förklara det där du skrev för mig då, det låter helt främmande för mig :)

Ang Ubuntu så installerade jag det via nått mindre program som skapade en partition i Windows på typ 20GB åt ubuntu, gjorde inte mycket mer än att trycka next sen var det igågn, och sen har jag uppdaterat en massa saker där också samt fått igång skrivbordseffekter osv men tror inte jag har boxen för såfall har jag missat det.

2008-10-09 22:13
senaste versionen av ubuntu då

2008-10-10 10:38
Hardy Heron eller betan av Intrepid Ibex?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Graffare

2008-10-10 15:34
@Two Face: När man sätter i Hardy Heron cd när man har windows igång, står det något i stil med "Vill du intstallera Ubuntu Hardy Heron som ett program i Windows" Hur det funkar har jag ingen aning om, har bara sett det.

2008-10-10 22:34
VeCn
Aight var mer än vad jag visste, har inte installerat Ubuntu på ett tag så detta var nytt. Tack för förklaringen.
Graffare

2008-10-11 18:57
Lungt!

2008-10-11 19:07
jag är fett sugen på att testa ubuntu!
((MAAD))

2008-10-12 18:13
det e rätt kul med ubuntu :)

2008-10-12 18:13
får fan skaffa en dator till som jag kan köra ubuntu i :P