I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppspelning av film från datorn fungerar inte längre

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-10-06 15:34

Uppspelning av film från datorn fungerar inte längre

Jag uppdaterade mina drivrutiner till grafikkortet via live update för ett par dagar sen. Efter detta så spelas inte filmerna upp på tvn längre.
Tvn visar bara skrivbordsbakgrunden så som den alltid gjort i väntan på att jag ska dra igång någon film.
Men nu verkar det som någon inställning har ändrats vad det gäller att filmen skall visas.
Hjälp nån?

Shake n' Bake!

2008-10-07 15:17
Snälla!
Ingen som kan hjälpa mig?
Funkar varken med mediaspelaren eller vlc.
Får panik! Massa serier att kolla på!
Tacksam för minsta lilla!
Shake n' Bake!

2008-10-07 15:34
Har du testat och avinstallera VLC/codecs och installerat om dessa? Kan vara att uppdateringarna skrev över någonting i registret.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-07 15:40
Det har jag inte testat.
Kan det vara det asså?
Ska testa det nu då!
Tack så länge!
Shake n' Bake!

2008-10-07 16:12
Verkar inte givit något resultat.
Testade att avinstallera och installera alla codecs plus vlc.
Men alltså filmen spelas upp som vanligt på datorskärmen, dock inte på tvn. Där visas bara skrivbordsunderlägget.
Va fan kan detta vara för sjukt?
Shake n' Bake!

2008-10-08 09:07
Du kommer inte ihåg vilka updates det var som installeraders?

Alternativt kan man testa installera senaste drivrutinerna till grafikkortet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-08 20:21
Jag antar väl att det var de senaste drivrutinerna som uppdaterades när jag uppdaterade.
Eller vad menar du?
Shake n' Bake!

2008-10-08 20:46
avinstallerade du de gamla drivrutinerna först? Det brukar vara ett måste.

2008-10-09 19:55
Hmm det har jag aldrig hört att man behöver göra...
Men det kanske vore nåt att fundera på då.
Men alltså min bakgrundsbild visas ju på tvn, så tv-ut fungerar ju liksom, bara att filmen inte visas på tvn. Men det kan ha med drivrutinerna att göra ändå?
Shake n' Bake!

2008-10-09 21:08
Kanske en självklarhet, men kör du TVn som primary och datorskärmen som secondary? Ifall filmer funkar bra på datorskärmen.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-10-09 23:15
Nej, jag kör datorskärmen som primary och tvn som secondary.

Nu har jag fått det att fungera såpass att när jag bytte till "clone view" så speglas rubbet från skärmen till tvn. Men det är ju inte så här jag vill ha det. Sjukt fult och datorn blev segare av någon anledning.
Jag fattar inte varför jag inte kan hitta någon inställning som kan ha ändrats vid uppdateringen....
Shake n' Bake!

2008-10-12 22:48
Nån som har kommit på någon bra lösning? ;)
Shake n' Bake!

2008-10-13 07:47
Har du testat och installera senaste drivrutinerna från grafikkortets tillverkares sida? Dvs inte från ATI/NVIDIA eller Microsoft utan den som gav ut grafikkortet, ASUS exempelvis?

2008-10-13 15:08
Hmm nej inte från asus. Endast från nvidia. Trodde det var därifrån jag skulle uppdatera ifrån. Testar Asus då.
Tack för hjälpen!
Shake n' Bake!