I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-25 14:25

trådlös el ?

har för mig att de skulle finnas trådlös laddare till xbox360s handkontroller eller har jag som sagt bara fått för mig detta? hittar ingen nu nämligen va

(Inlägget ändrat av Baboso 2008-09-25 15:46:01)

Slap a bitch, allways

2008-09-25 14:28
hahahaha... jojo lycka till :D
påminner om kväll när jag o några dudes satt o vardagssöp.
de lirade guitar hero och den ena påstår att batterierna aldrig tar slut i gitarrerna
eftersom dem går på ström genom xboxen :) ganska roligt!
RATED R!

2008-09-25 14:31
va det finns trådlös el det vet du om va?
Slap a bitch, allways

2008-09-25 14:31
men det finns nån sort induktions el. där du lägger apparaten på en elektromagnetisk platta så laddas det.
säkert någon mer kunnig som kan fylla i.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Groupie

2008-09-25 14:37
LOL @ din logik! =)))
Vad skulle va poängen med att ladda batterierna i din handkontroll om du endå skulle kunna överföra strömmen trådlöst?

Det närmsta du skulle komma trådlös överföring av elektricitet idag är med elektromagnetisk induktion, och det avståndet är nästan obefintligt (tex eltandborstar).
I framtiden kanske tex resonant induktion, som skulle kunna nå nån meter.
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2008-09-25 14:39
vad jag skulle ha det till är ju för att ladda batteriet i kontrollen idjuut efter som den nu är batterier i!
Slap a bitch, allways
Groupie

2008-09-25 14:41
AmonTobin P24

Japp, då måste man koppla in en "mottagare" på enheten man vill ladda.

FAGER

hahahhaha stop it, your killing me man!
-Vakna Johnny, vakna!

2008-09-25 14:44
Marin Soljacic har beräknat och datorsimulerat trådlös energiöverföring och kommit fram till att det är fullt möjligt, bara man har rätt antenner.

Energin från en vanlig radioantenn strålar ju ut i alla riktningar och försvinner i evigheten till ingen nytta. Men en antenn som behåller energin inom sig, i form av en långlivad resonans, strålar inte bort någon energi i onödan.

Först när en annan antenn, med samma resonansfrekvens, kommer i närheten läcker energin över till den andra antennen. Om den andra antennen sitter i en mobiltelefon, mp3-spelare, bärbar dator eller självgående dammsugare kan energin användas för att ladda upp ett batteri i apparaten.

Metoden fungerar upp till fem meter, har Marin Soljacic räknat ut. Då använder han en specialgjord kopparantenn och en frekvens på 6,4 megahertz.

aaa den kanske inte finns än men de kommer den att göra den trådlösa energin :D
Slap a bitch, allways

2008-09-25 14:45
Alltså grejen är ju den att ja har för mig att jag sett den ( inte den trådlösa elen ) utan den trådlösa laddaren till xbox kontrollerna men ja var väl stukad eller nåt :)
Slap a bitch, allways

2008-09-25 14:46
Haha, klart det finns trådlös el. Och den är naturligtvis gratis.

Om du tänker efter här. Hur mycket energi tror du skulle gå förlorad vid trådlös överföring? Skulle det vara ekonomiskt, om det nu fanns?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-25 14:48
CANDIDE

Energin från en vanlig radioantenn strålar ju ut i alla riktningar och försvinner i evigheten till ingen nytta. Men en antenn som behåller energin inom sig, i form av en långlivad resonans, strålar inte bort någon energi i onödan.

den skulle ju snarare inte försvinna!
Slap a bitch, allways
Poet

2008-09-25 14:52
Vissa pacemakers kör väl med trådlös el?

Hursomhelst finns det inte till xbox 360.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Groupie

2008-09-25 14:55
Skulle tippa på att bränsleceller eller nåt liknande blir aktuellare före trådlös el (då menar jag brukbar stöm, inte tex radio).

Vem vet, hade inte Nikola Teslas budget dragits in så kanske vi redan hade haft trådlös el?
-Vakna Johnny, vakna!

2008-09-25 14:58
trådlös el? alltså,
denna tråd påminner lite om hajna som sa sig uppfunnit en mp3spelare som laddades trådlöst och sen att man kunde dela musiken med varandra osv :)
fett underhållande tråd,
((MAAD))

2008-09-25 15:03
ja som hade hoppats på å få köpa vääärsta prylen å allt
nu blir det ju en simpen lowtech laddare :D
Slap a bitch, allways

2008-09-25 15:20
Har för mig jag läst någonstans att de faktiskt lyckats överföra energi trådlöst på någon meters avstånd utan allt för mycket spill. Har dock inga källor så jag kan inte styrka det.

2008-09-25 15:22
jo men det går ju att överföra trådlöst, fast det blir ju farligt, typ som en blixt .
((MAAD))

2008-09-25 15:24
Tror inte många som har sett Självaste elen..
Jag har ingen personlighet

2008-09-25 15:26
vadå? tesla kom ju på det för länge sen, då ser man ju elen helt klart å tydligt.
((MAAD))

2008-09-25 15:30
asså fan visste inte det..
Jag har ingen personlighet

2008-09-25 15:33