I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag blir så trött på er som har virus.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-09-15 23:35

Jag blir så trött på er som har virus.

Alla ni som får virus 24 timmar för att ni har dåliga virusprogram behöver inte alltid göra en ny tråd om det. Minst tre personer skriver "Hjälp" Virus! Vad ska jag göra?!" på första sidan när man trycker på Datorer & Teknikforumet. Låt mig svara på vad ni ska göra när ni får era fula virus så ni slipper starta nya trådar var tionde sekund för att ni är för lata för att söka efter orden "gratis virusskydd" på google.se.

De gratisskydden som tar bort alla virus ni kan ha på era otroligt värdefulla hårddiskar som innehåller 40 GB filmer och 80 GB musik är följande:
- Avast (licensnyckel krävs, men det får man gratis på deras hemsida - Länk till http://avasthome.se/
- AVG (uppdaterar ofta men skyddar datorn 100 % - Länk till http://free.avg.com/
- NOD32 - alla säger att den är bra men har inte provat den själv - Länk till http://www.nod32.se

Så, läs detta innan ni postar nya, meningslösa trådar där det alltid slutar med frågan "vilket virysskydd ska jag använda? Mitt Norton som alla andra har hittar inte mina 45 trojaner som kanske kan smittas vidare på en bränd skiva och smitta ner min cd-spelare i bilen!"

Otroligt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 23:36
Du verkar arg

2008-09-15 23:42
Just det, när ni ändå är igång och försöker hålla era datorer rena så kan ni passa på att rensa era register och annat, med hjälp av Free Window Registr Repair och Adwanced Windows Care. Glöm inte att göra det minst en gång i veckan så håller du datorn frisk och ren som aldrig förr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 23:44
GAIA - Ja, jag blir så trött på alla som alltid frågar samma frågor fast det finns tusen svar - och alla är likadana.

2008-09-16 00:29
Skyll på Stuck som tagit bort FAQ där allt detta framgick och hata inte de som har problem utan oss som ställer upp och hjälper till.

Dessutom vill jag klargöra mitt ståndpunkt: Jag är trött på er whiners och haters, och ja taaamara jag anser dig vara en av dem. Ska nog se till och undvika och svara på några framtida inlägg utifall du har datorproblem. Förmodlingen bryr du dig inte, lika bra det så slipper du hänga upp dig på det.

"Free Windows Registr Repair" och "Adwanced Windows Care" luktar spyware på lång väg och skulle aldrig hitta sin väg in i min dator.

Dessutom gratis anti-virus, största skämtet på marknaden.

Ska du komma med givande tips som ska underlätta för folk så se för fan till och tipsa om ordentliga saker som får jobbet gjort.

2008-09-16 00:35
Nu så vart jag lite orättvis, du tipsade om den bästa anti-virus skyddet till hemmadatorerna -
NOD32 - alla säger att den är bra men har inte provat den själv

Problemet är att du tipsar om ett produkt du inte själv använt. Fail!

Dessutom är inte NOD32 särskilt gratis efter de 30 provdagarna så epic fail på dig..

2008-09-16 00:40
Jag får väl skylla på Stuck. Men jag hjälper folk genom att svara på deras inlägg innan dom ens har hunnit starta en ny tråd och fråga om deras problem som alltid är likadana.

Du behöver inte svara på några av mina frågor, jag löser allt själv eftersom jag går en utbildning som bara har med inrktning dator och datorprogrammering att göra, så jag behöver inte din hjälp hur man än vänder och vrider på det.

Det kanske luktar spyware, men det är det inte. Jag tror inte du förstår vad du pratar om så du borde kolla upp allt innan du lägger dig i och kommenterar någonting du inte kan ett skit om.

Är det inte gratis? Okej, säg mig någon som någonsin har betalat för dom? Kolla själv att det går att ladda ner, vad fan står det att man ska betala för dom? Om du kan svara på det så får du guld. Om du tror att skitvirusprogram som Norton och sånt skit som kostar pengar är bättre, så får du ta och bevisa det. Jag hade en trojan som åt upp min explorer.exe och det hjälpte inte med Nortonskräpet. Vad gjorde jag? Fixade AVG och problemet löstes på en halvtimme.

Jag kommer och ger folk givande tips, det verkar vara du som faktiskt inte har någon aning. Så jag får jobbet gjort. Jag blir så trött på såna som dig som tror sig veta saker men ger inga tips utan bara klagar. Jag hjälper till så gott det går och jag vill egentligen bara få slut på dessa onödiga inlägg som ALLTID slutar på samma sak.

Hoppas du har förståelse, jag vill bara få slut på folks lidande. Har du såklart tips så kan du ju posta dom. Låt detta, istället för att bli en hat tråd, bli en hjälptråd till folk som har virusproblem. Du är säkert duktig och kan bidra till något du med. Nu blev jag plötsligt på bra humör.

2008-09-16 00:40
Oj, som alltid slutar med samma sak.

2008-09-16 00:43
Kaneida - jag har hört att det är bra eftersom alla tipsar om det hela tiden och min pappa använder det så jag tror på hans ord då han är en smart man. Jag har själv inte använt det eftersom jag bara har haft två datorer i mitt liv och den ena hade jag AVG och den andra Avast. Men jag erkänner - jag tipsade om någonting jag inte visste om och om jag ska vara helt ärlig så syftade jag även på att man säkert kan ladda ner eller hitta på internet, en licensnyckel som låter programmet vara igång mer än en månad. Eller? Låt dig rätta mig om jag har fel. Inget hat nu. Kaneida, du är säkert trevlig och snäll oh vi måste sluta bråka nu om onödiga saker. Förstå mitt syfte - att bara hjälpa folk som alltid har samma problem.

2008-09-16 00:57
Lite gensvar till dig Taaamara:

Jag får väl skylla på Stuck. Men jag hjälper folk genom att svara på deras inlägg innan dom ens har hunnit starta en ny tråd och fråga om deras problem som alltid är likadana.

Du har nobel tanke, tyvärr så fungerade det inte ens på tiden vi hade tillgång till FAQ som tog upp de vanligaste förekommande frågorna. Inte heller hjälpte det att ha sticky trådar för problemlösning för specifika system/program. Man skapade nya trådar ändå för folk är lata, pallar inte leta själv etc. Moderatorerna daltar för mycket omkring. Nominerar dig till en moderator i Datorer & Teknik så det blir mer rensning. Vad jag ville komma fram till, de som skapar trådarna kommer missa din tråd och den kommer inte leda till någon förbättring.

Du behöver inte svara på några av mina frågor, jag löser allt själv eftersom jag går en utbildning som bara har med inrktning dator och datorprogrammering att göra, så jag behöver inte din hjälp hur man än vänder och vrider på det.

Skönt och läsa, så får jag tid över till annat här i livet, imponerande med din pågående utbildning och hoppas att du söker dig till högre datorutbildning i framtiden, behövs mer tjejer i den här branchen. Oavsett vad du lär dig så har jag dock liten försprång till dig dig vad gäller IT-utbildningar, arbete och kunskap speciellt inom Windows och speciellt IT-säkerhet. Hur du än vrider och vänder på det är min penis större. Så om vi kan nu lämna snoppmätningen åt sidan framöver.

Det kanske luktar spyware, men det är det inte. Jag tror inte du förstår vad du pratar om så du borde kolla upp allt innan du lägger dig i och kommenterar någonting du inte kan ett skit om.

Då jag inte är Gud så kräver jag inte heller att du ska tro på mig. En sak som jag vet är att har du ingen aning om Windows registret, don't touch it! Att låta closed source program från cnet pilla på ditt register är nog inte så smart heller, men hey vad vet jag eller hur. Inte direkt så att jag har skrivit och lekt Windowsregistret sönder och samman på ett par OS versioner.
Ska jag låta något externt program pilla i mitt register så ska den ligga ute som öppen källkod.

2008-09-16 01:08
Är det inte gratis? Okej, säg mig någon som någonsin har betalat för dom? Kolla själv att det går att ladda ner, vad fan står det att man ska betala för dom? Om du kan svara på det så får du guld. Om du tror att skitvirusprogram som Norton och sånt skit som kostar pengar är bättre, så får du ta och bevisa det. Jag hade en trojan som åt upp min explorer.exe och det hjälpte inte med Nortonskräpet. Vad gjorde jag? Fixade AVG och problemet löstes på en halvtimme.

1. Jag ger blanka fan i de som använder piratad mjukvara.
2. Skulle jag palla så skulle jag hänvisa till en Whoa-användare som skrev nu förra veckan att han köpt nod32 för att han tycker den är så bra och vill supportera deras sak.
3. Ska jag säga någon så kommer jag hänga ut folk, så därmed säger jag att jag har köpt licensen.
4. Jag vet att det går att ladda ner, slipper kolla någonting alls.
5. Länk till http://www.eset.com - rätt svårt att missa 30-day free trial och Purchase. Om du inte förstår vad det betyder så fråga din lärare eller konsultera en lexikon då du fixar ju allt själv.
6. Vad behöver jag bevisa för dig? Bara att du skriver det där bevisar för mig att jag vet mer än dig. Norton skulle jag ALDRIG rekommendera för privatpersoner. Däremot i storföretag fungerar Norton riktigt riktigt RIKTIGT bra. Dock skulle jag rekommendera så skulle rekommendera Kaspersky. Du lär inte vara intresserad men i mina ögon är det bara två anti-virus program som gäller här i världen, NOD32 och Kaspersky Antivirus. Och det är inte via rekommendationer och alla deras utmärkelser, utan genom att testa och köra allt med start från EICAR till och använda fullskaliga attacker med nätverksmaskar, root kits, polymorfiska virus, metamorfiska etc. ordbajseri deluxe.
7. Skönt att AVG fixade ditt problem och visst är den mer värd och ha än Norton dock saknar den en hel del.

2008-09-16 01:14
Okej, du ägde mig X antal gånger. Nu orkar jag inte skriva här mer, då jag har 5 kattungar att ge uppmärksamhet till. Tack för dina arga kommentarer, jag kanske förtjänade dom.

2008-09-16 01:16
Kaneida - jag har hört att det är bra eftersom alla tipsar om det hela tiden och min pappa använder det så jag tror på hans ord då han är en smart man. Jag har själv inte använt det eftersom jag bara har haft två datorer i mitt liv och den ena hade jag AVG och den andra Avast. Men jag erkänner - jag tipsade om någonting jag inte visste om och om jag ska vara helt ärlig så syftade jag även på att man säkert kan ladda ner eller hitta på internet, en licensnyckel som låter programmet vara igång mer än en månad. Eller? Låt dig rätta mig om jag har fel. Inget hat nu. Kaneida, du är säkert trevlig och snäll oh vi måste sluta bråka nu om onödiga saker. Förstå mitt syfte - att bara hjälpa folk som alltid har samma problem.

Tvivlar inte en sekund på att din pappa är en smart man och du är även smart du som ser till och följa hans råd istället för bångstyrigt springa med huvudet före i väggen, inte många i 18 års åldern som accepterar det föräldrarna har och säga.

De fungerande "cracken" som finns till NOD32 är att de lägger till en registervärde som lurar programmet och tro att 30-dagars provperioden är förlängt till ett antal miljoner dagar, nog för en livsstid helt enkelt. Inte ens det är en riktigt crack. Dock finns det även en version ute där man har två strängar som man kör och lägger till registret så man kan kolla igenom dem innan man lägger till dem, lite säkrare än programmet/cracken. Problemet är dock att få sin crack från proper ställen så man inte riskerar få en fuling där någon ersatt originalcracken med egenutvecklad med backdoor som nod32 inte hittar då den blivit instruerad att inte hitta den.

Och lite småfult faktiskt rekommenderar jag folk köra nod32 med den fulingen och förlänga licensen, för en skyddad dator är till mycket mer nytta för alla än att företaget missar betalning av nån random lirare. Dock brukar jag rekommendera och supporta företag som förgyller ens vardag.

Upprepar återigen, du har nobelt syfte, dock är whoa som den är och ditt syfte kommer rinna ut i sanden. Kandidera till moderator och jag hejar på dig och förväntar mig se upprensing och ordning i träsket :-)

2008-09-16 01:16
Förresten, vi skulle kunna sitta och äga sönder varandra hela natten men vi låter det vara ett oavslutat kapitel.

2008-09-16 01:20
Det har ingeting med ägning och göra och jag ringaktar dig inte på något sätt, utan du började skriva om saker jag aldrig sagt eller skrivit och började komma med antaganden som om jag vore en hillybilly som inte vet vad en dator är. Att jag är rakt på sak är inte menat och vara elakt. Har varit vaken i snart 40 timmar nu så jag är smått körd i huvudet så kanske skriver lite kantigare än om jag hade varit utvilad. Vill inte heller ha ont blood, men så fort folk börjar anta saker och ting om mig, speciellt felaktigt så kan jag inte låta saken bero bara rakt av.

2008-09-17 16:03
Hjälp jag har fått virus, vad ska jag göra?

Nemen, Jag kör på Nod32 30-dagars gratisshit, sen efter 30 dagar avinstallerar jag det och laddar hem det igen. Plus detta använder jag mig även av senaste adaware som jag fått från en kompis som hade någon serial för att få fullversion.
Har aldrig något virus trots att jag porrsurfar som fan!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-09-17 16:17
Använder mig själv av Avira antivirus.

Det funkar bra hittills, men är inte gratis. Det har dock fått rätt bra poäng på AV-comparatives

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_05.php

http://felidae-music.com

2008-09-18 02:19
Länk till http://Avast.com
Nog ett utav det bästa GRATIS anti-virus!
Vilken Debatt det blev.. ohh ni kan så mkt om IT. Who gives a damn!
Jag har ingen personlighet

2008-09-18 15:33
Math - det var ju det jag skrev. Avast är bäst och håller vad den lovar. Sånt här är faktiskt intressant och kan diskuteras tills jorden går under, men ibland... orkar man bara inte. Jag förstår dig. Men jag som går sån utbildning som göra att jag tillslut kan programmera ett eget virusskydd tycker det är intressant.

2008-09-18 16:38
Kanske kan!

2008-09-18 18:03
Just det, när ni ändå är igång och försöker hålla era datorer rena så kan ni passa på att rensa era register och annat, med hjälp av Free Window Registr Repair och Adwanced Windows Care. Glöm inte att göra det minst en gång i veckan så håller du datorn frisk och ren som aldrig förr.

- Fan gör dom programmen ? Är det samma program eller whats that?
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2008-09-18 19:31

Gillade den feedbacken.. ;)

Jag som jobbar med just datorer från 8-17 ger typ blanka fan i folk som styltar med att dom går en utb. som inriktar sig mot data/it.
Säkert en norrläning som håller i den utbildningen också? (Har inget emot norrläningar, men oftast dom är "datalärare")

Jag själv gjorde den missen och typ lärde mig nada, trodde jag var ball när jag avsluta gymnasiet och kom ut i arbetsvärlden.. Första man lärde sig då var..

GE FAN I GRATISPROGRAM! Har en slutanvd. gratis anti spyware, antivirus etc. etc. så är det mer skit i dom programen än vad själva viruset har. Be slutanvd. avinstallera detta på DIRR

Sitter nu på en intern support och pillar med burkar mer eller mindre hela min dag, och alla dom har knass med burkarna är just dom som testat på något ballt som är gratis som ska fungera på ryktesvägar..

-- Mellanslagsanvändare --

2008-09-18 19:43
taaamara F18
Jo att du går en utbildning som täcker it-säkerhet är bra.. Men du kanske förstår att alla på detta forum inte går i din klass(menar har inte samma kunskap som du), har oxå gått en el och dator utbildning så kan rätt mycket jag själv.

T.ex du går till bilverkstad och har problem med din bil.
Då säger han att han är trött på alla dessa som har fel på bilen.
KANSKE INTE SAMMA SAK, Men du förstår poängen.
Om du inte vill svara på de inlägg som har frågor angående antivirus problem så Dont!

Men du kanske skulle vilja dela med dig din kunskap till de som inte har den. Men om du inte vill så DONT!

2008-09-19 21:47
Math
Nu är väl inte whoa och likställa med en bilverkstad eller hur? Mekanikern kan vara trött som aset på fel på bilar, men så länge han får pröjs borde han inte jiddra. Skulle Tamara få pröjs skulle hon inte jiddra heller.

2008-09-19 22:15
Men jag har virus och datorn fungerar inte som den ska... vad är fel????

2008-09-20 22:46
Har AvG förtillfället, föredrar dock NoD32 och Kaspersky. Dock inte orkat fixa dem efter ominstallation.

SuperAntiSpyware har jag också, som piggar upp datorn, ehehe
be the change

2008-09-20 23:11
NoD32 är ren skit.. kanske bara för jag hade crackad version men är inget stort fan av den.
Hade avast antivirus i typ 3 eller mer. Inte ett virus på datorn. Åkte utomlands, kom hem och fixa ny dator tänkte testa NoD32.. två dagar efter hade jag virus.. Och ja va inne på en fakkin porrsida..(Va inte värt det)!
Avast is the shit!

Kaneida
Kanske hade ett SKIT dåligt exempel. Men tycker hon ska ge fan i att svara om hon inte vill hjälpa. som hon sa hade hon kunskaperna.
Sry

2008-09-20 23:25
du är hackers eller???

2008-09-20 23:27
fem menar du?

2008-09-20 23:33
trådskaparen

2008-09-21 04:47
All you haters..
Den som vid det här laget (över 18års ålder) inte vet hur man skyddar sig eller har en aning om hur man tar bort ett virus borde inte få ha en dator..

2008-09-21 05:00
Länk till http://www.pcforalla.se där får ni tag på en massa bra program

2008-09-21 09:44
Alltså, på riktigt nu. Sluta försvara idioter. Vet man inte hur man skyddar sig från virus så kan man lika gärna kasta ut datorn genom fönstret.

Vet man inte att man inte ska trycka på "Hello! Look at my pics here - www.getvirus.com"-länkarna på msn, så.. kasta datorn genom.. ja, ni förstår.

Det är inte längre något konstigt med virus. Man behöver inte gå någon utbildning för att förstå det. Är man 11 år gammal och precis fått sin första dator, okej, det är acceptabelt.

Och OM man mot förmodan skulle få virus, då får man la formatera datorn, inte heller det är något nytt. Vet man inte hur man formaterar datorn, googla på det. Vet du inte vad google är?
Kasta ut datorn genom fönstret.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-09-21 12:21
Kanedia skrev:
Dessutom gratis anti-virus, största skämtet på marknaden.

-Jag kan inte annat än att inte hålla med. Tycker gratisutgåvorna mäter sig väl med betalvarianterna, med fördelen att de är just: Gratis. Detta baserat på tester överallt över näte, t.ex. virus.gr

Själv kan jag inte annat än rekommendera Avira, Avast och AVG.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2008-09-22 21:24
Hjäälp, jag har virus? Vad ska jag göra?

Skojade bara, jag har mac.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-23 16:10
Hjääälp jag är fattig!
Skojade bara jag har ju inte apple!

2008-09-23 16:46

2008-09-23 19:07
Förts tog jag illa upp men sen såg jag nördkillen från Die Hard 4.0 och blev glad:D

2008-09-27 19:05
avira gratis verison är också bra

Groupie

2008-10-01 08:26
Jag var ett fan av NOD32 förut, misstänkte att jag hade virus så jag installerade nåt annat random anti-virus program (minns inte vilket). BOM, flera virus den inte hade hittat.
Bara för att testa det så kopierade jag några virus med flit till en NOD32 dator, NOD kanske hittade runt 80-90%.

Det man ska kolla på är inte bara hur säkert ett anti-virus program är, flera är säkert "lika bra", hälften av alla anti-virus program där ute tar upp grym kraft från burken.
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2008-10-03 16:28
någon som vet hur man får bort ett antivirusprogram från datorn?
har panda platinum men min licens har gått ut och jag hatar skiten. När jag försöker avinstallera kommer detta felmedelande upp "Det gick inte att starta installationsmotorn. Klassen har inte registrerats" och så kan man bara välja ok på det.. sen ligger det kvar där och vill att man ska förnya licensen så fort man startar datorn.
Någon?

2008-10-03 17:25
CosaNoztra
Beror ju på vilka filter det är som körs. Saken är att NOD32 är bra på vilda virus. Allt eftersom så tar man bort signaturer ju mer sällsynta de är. Lyckas man få en 20 år gammal virus som haxxar ens dator sönder o samman då har man sig själv o gratulera.

Dock undrar jag vilka virus vare som inte hittades av nod32? Vill påpeka att all malware är inte samma. Viss spyware klassas som virus etc. Skulle även intressant veta vilken annan program som användes så man kan jämföra vilka skydd de har.
Graffare

2008-10-04 13:46
Har inte läst igenom allting men annars är det ju bara o spring ner till närmaste datoraffär o köpa sej ett "riktigt" virus skydd för några hundra bara, eller? (:
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Poet

2008-10-04 13:49
någon som vet hur man får bort ett antivirusprogram från datorn?
har panda platinum men min licens har gått ut och jag hatar skiten. När jag försöker avinstallera kommer detta felmedelande upp "Det gick inte att starta installationsmotorn. Klassen har inte registrerats" och så kan man bara välja ok på det.. sen ligger det kvar där och vill att man ska förnya licensen så fort man startar datorn.
Någon?

Länk till http://www.pandasecurity.com/resources/sop/UNINST_v1012.exe
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-04 17:39
Stort tack virre!