I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mick som är ny fast brusar när jag spelar in, hjälp tack!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-09-15 00:06

Mick som är ny fast brusar när jag spelar in, hjälp tack!

Yo, nu är det så här att jag har ett par nice prylar dock så brusar det så fort jag sätter igång micken. Inte särsiligt mycket egenkligen men nåt jag iriterar mig mycket på iaf. Jag undrar bara vad det kan vara för problem? Bruset försvinner så fort jag sänker mickens volym men om jag nu höjer accapelan igenom mixning så brusar det igen. Vad kan problemet vara? Jag är tacksam för alla svar! Jag är inte särsiligt duktig med sånt här så snacka gärrna så mycket svenska ni kan :)

Tack!

(Jag har ingenaning om vilket forum den här frågan ska ligga i men jag chansar på att det här är rätt!)

Vi finns i varje hörn

2008-09-16 00:44
Hej Safiroz,

kan inte komma på någonting klyftigt och tipsa om som kan hjälpa dig felsöka eller åtgärda ditt problem. Däremot gör jag en gott försök till och hjälpa dig i rätt riktning.

Tror du får mer gensvar till ditt problem om du skapar en tråd i Vår Hiphop > Producenter & DJs.

Kopiera bara ditt första inlägg och skapa en ny tråd där, sen rapportera den här tråden och skriv att du vill ta bort denna med tanke på att du skapade en tråd där då sannolikheten och få hjälp där är större.

Önskar dig lycka till så du blir av med bruset snart så du kan spela in rena låtar.

2008-09-16 14:25
vad har du för ljudkort?

Rappare

2008-09-16 16:54
om du nu har rätt bra prylar så kan d ju helt enkelt vara så att bruset du hör bara är ljudet från din omgivning. Dvs något du kan få bort med diverse EQ inställningar eller noise filters.
Tänk på att det finns många saker i ett rum som kan skapa bakgrundsljud..såsom datorn fläktar i köket..luftintag..allt möjligt. Vissa av dessa saker kan man få bort genom att helt enkelt täcka över datorn tex. Målet är ju att få en så clean inspelning som möjligt så att man slipper mixa med EQ osv i den mån det går.
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2008-09-17 16:09
Kaneida
Tack för det, jag satt och velade mellan dom 2 forumen hehe. Då gör jag det! :)

Jürgen
Jag har maya 44 eller nåt sånt :P

Zomb
Alright... hmm så det kan alltså vara nåt på datan som låter eller så? Måste jag kolla upp! Tack för tipset :)
Vi finns i varje hörn

2008-09-17 16:10
Om admin ser tråden kan han/hon ta bort den!

Bara kärlek~
Vi finns i varje hörn