I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-13 21:39

Bränna ut filmer?

Tjo, om man har laddat ner en film och ska bränna ut den så ligger ju filen runt 700 mb, och om man bränner ut den går det ju bra på vanlig CD. Men ibland ligger filen på 704 mb osv, det är 702 som är gränsen tror ja?, och jag tycker det kan vara onödigt och bränna ut det på en DVD-skiva.. Så undrar om det finns nåt knep att minska lr korta ner filen så det platsar på en vanlig CD?

2008-09-13 22:53
Kapa slutet på filmen =)
Men bränn på dvd skiva, så kan du lägga in mer än en film.. Typ du har dina favoriter Scarface, gudfadern och bambi =) Så brukar jag göra, om det är för privat bruk.. Men om du ska ge den till en vän elle nått såå vette fan! Hej på dig
Jag har ingen personlighet

2008-09-13 23:07
Köp 80 minuters/800 mb cd-r?

2008-09-14 14:04
Va ska man använda för program för att kapa slutet på filmen då? Ja bränner ut alla filmer styckvis med fodral och grejer så därför ja inte lägger in flera filmer på en dvd-skiva :P

2008-09-14 14:34
har för mig att en 700mb skiva ska kunna ta 740 något.. Men kommer fan inte ihåg, testa? annars så kan du ju convertera om filen,kapa den, köpa andra skivor etc
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-14 17:00
ändra formatet, precis som man gör på iPod, kvallen blir lite keffare men