I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-09 18:27
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-09-09 18:42
är väl en konsert?
((MAAD))

2008-09-09 18:51
alla snackar om uppdateringar av ipods iaf, apple store är nere.. men jag har ingen större koll, jag kan lika gärna ha gjort bort mig :)

2008-09-09 18:54
aha okej, spännande isf! =)
((MAAD))

2008-09-09 19:47
Ny iPods har presenterats. Nya datorer ryktas det om. Hoppas på det senare.
•pave paradise•

2008-09-09 21:40
Haha, en konsert? :)

Aja, jag hade hoppats på uppdatering av Macbook men det mesta tydde på att så inte var fallet, så därför är jag inte förvånad. Måste verkligen köpa ny dator nu, min Toshiba har verkligen ballat ur. Har hört rykten om att Apple ska hålla ett nytt event i slutet av oktober men kan nog inte vänta på det, dessutom verkar det som dollarn växer sig starkare för varje dag...

Så jag tänkte nog slå till på en Macbook ("mellan"-modellen) + en 16 Gb iPod Touch. Här i Kanada får man (om man beställer innan 15e sep) 319$ tillbaka om man köper en Mac och iPod Touch tillsammans. Rätt bra deal. Efter rabatten landar väl det paketet på ca 10 lök. Köper nog en 8 gb Nano snart också, tyckte faktiskt den nya va riktigt fräsch, bra o ha när man tränar o så.

Vad tycker ni om det som presenterades?

2008-09-09 21:50
Rätt kul grejer. Måste dock kolla in det hela närmare på hemsidan senare. Hoppades som fan på nya datorer då alla återförsäljare ombetts "stock up" i slutet av förra månaden, vilket oftast innebär nya produkter. Massa datorer har beställts, men inga nya presenterats :(
•pave paradise•
Toastare

2008-09-09 22:01
får genast lite "måste ha måste ha"-anda i mig, speciellt nu när det är no more csn och welcome riktig lön!
Hade varit riktigt fett med några nya datorer.
Jag skyller allt på Emma!

2008-09-09 22:12
Jag hörde från en kille här, som hade hört från några vänner som jobbar på Apple i Toronto, följande:

I slutet av oktober ska Apple presentera en ny dator, 8" skärm, som tar upp kampen med alla små laptops som kommer ut på marknaden. Tyckte han sa pris typ 500$ och uppåt, låter dock lite väll lågt (typ samma som en iPhone ju). Detta kommer då vara en riktigt spartansk dator.
Vidare ska de sänka priset på Air'en till ca 1200$ då Apple lider alldeles för mkt av ovan nämnda konkurrenter. han nämnde ingenting om nya Macbooks.

Som ni märker är källan ungefär så långt ifrå trovärdig som möjligt, for all i know så kan han bara ha snackat skit. Men det låter ganska trovärdigt ändå, intressanta uppgifter. Ska bli spännande att se vad som händer...

2008-09-09 23:07
Var lite "gäsp" på de nya iPodsen om jag skall vara ärlig.
Allt känns som en iPhone light.

Ser fram emot nytt datorsläpp, blir att införskaffa då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 23:10
120 gb iPod Classic för 1500:- = gäsp? What? :O

Den skaffar jag gärna.
•pave paradise•

2008-09-10 00:33
lhabia

Ja, i min värld är det "gäsp". Har inget som helst behov för 120 Gb musik på fickan, jag är inte målgrupp för den typen av kapacitet i en bärbar musikspelare.
Klarar mig mer än väl på de 8 Gb jag har i mobilen för tillfället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-10 03:19
Jag är snuskigt sugen på nyheter om nya mac book pro's då jag håller på att sälja min stationära G5:a och ska införskaffa en 15" av de nya mbp som släpps i höst och maxa den med minne etc.
har tom. förberett köpet genom att beställa en extern western digital disk på 2TB med FW800 =D.
är det någon här intresserad så ta en titt på min tråd i köp/sälj forumet.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-09-10 07:57
Jag gillar den nya Nano. Problemet är ju dock iTunes... Och ljudkvalitén.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-09-10 11:58
iTunes kan man ju som tur är slippa, ljudkvaliten är lite värre.

2008-09-10 12:14
Ja, och jag är en sån som avskyr mp3-spelare i hög kapacitet på mobilen. Så det jämnar ut sig.
•pave paradise•

2008-09-10 12:58
lhabia

Det ska finnas någon av allt ;)

2008-09-10 15:49
Ni verkar ju inte direkt gilla iPods, skaffa en Zune.. lätt det bästa mp3-spelar köpet jag gjort, så mycket bättre kvalité, och den håller bra, blir knappt repor, och då kör jag med den varje dag sen 1 år tillbaka.

Enda som skulle vart coolt skulle ha vart en as grym iPod touch, med nått extra häfftigt, vilket inte kom.
 i get more pussy then panty!

2008-09-11 15:13
Ja fan men en Zune så kan du ju dela låtar med andra! Om du hittar någon vill säga...
Zune har verkligen inte ett skit att komma med jämfört med iPod. Bara att kolla på försäljningsiffrorna. Integrationen mellan iTunes och iPod är helt underbar.

Den är är förövrigt rolig
http://www.engadget.com/2006/11/13/installing-the-zune-sucked/
yeah yeah

2008-09-11 15:56
iTunes, menar du att det är bra? haha!

bättre försäljingssiffror kan ju också bero på att apple sålt iPods sen typ 96 och microsift Zune's sen förra året?

Du kan trådlöst föra över låtar till din Zune från datorn, aint that sweet, man?

2008-09-11 16:08
iPod må inte direkt hjälpa skivindustrin men jag tänker då fan inte skänka pengar till något som direkt dödar det.
•pave paradise•

2008-09-11 17:36
confidence P24
vad tycker du är dåligt med itunes? vilket program anser du är bättre?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2008-09-11 20:34
jag gillar inte alls iTunes spellistor eller hur man måste uppdatera in musik på den, och att apple inte ger sina updates till äldre modeller som microsoft gör, dom ger alla modeller samma update, gratis.

liten jämnförelse mellan nya iPoden och nya Zunen som kommer ut hittas här.

seriöst apple, integrera radio och wifi som standard och ta bort klickhjulet nu va?

2008-09-11 20:49
confidence:

Gör det enkelt för dig själv och köp inte iPod bara. Känns lite onödigt att försöka få andra att köpa Zune.
•pave paradise•

2008-09-11 22:11
jag försöker inte få dom att inte köpa en iPod, jag säger bara att iPoden suger numera, det finns BÄTTRE alternativ.

det är väl dumt att folk köper skit när det finns bra skit, eller hur?

2008-09-11 22:17
Kanske det. Är dock en Apple-relaterad tråd så jag tvivlar på att många kommer att bry sig om Zune förutom de som får någon anledning alltid eftersträvar o-överkomlighet i sina mp3-spelar. Sen så tog ju t o m Zune-fettot bort sin Zune-tatuering. Tycker det säger en hel del om produkten ;)
•pave paradise•

2008-09-11 22:21
tycker det säger en hel del om personen som sedan efteråt sitter och posar med en iPod touch i handen, bara ute efter uppmärksamhet kanske och inte för att han gillade produkten.

hur som.. kul att apple fortfarande kör...

förresten, kul att apple har vart så kreativa på senaste (creative?)

2008-09-11 22:23
Ok, då vet man hur seriöst man ska ta dig då....det är inte exakt så att Apple hävdar att de är först med nya färger, men whatever.
•pave paradise•

2008-09-11 22:28
jag sitter inte med en zunetatuerng eller någon slags produkt jag gillar, det känns väl lite extemt va? lite fanboyish om man säger så... (i rätt tråd också (!!)

jag påstår inte att apple säger att de var först, lite roligt med hela upplägget på creativs micro och ipods nanos bara.

sen är det klart att man ska ta mig med en nypa salt, lite mjöl, mjölk och ägg... (våffeldag idag?) torsdag?), jag gillar helt enkelt när någon kommer med nått nytt (zune) och gör det bättre i mina ögon.

2008-09-11 22:32
Då får du såklart står för det medan jag står, nöjd och glad, med min iPod och kommer alltid att göra det, med största sannolikhet.
•pave paradise•

2008-09-11 22:40
I think jobs' physique was the inspiration for the new nano.

hehehehehee

2008-09-11 23:37
Den här tråden hackades sönder direkt...

2008-09-12 01:46
OK... alla osm inte testat det MÅSTE ladda ner nya Itunes 8.

Jag är kär i funktionen Genius. Man väljer en låt som utgångspunkt, sen trycker man på knappen. Då räknas en spellista ut med massor av låtar som liknar den.

Jag har en alltför stor mp3-samling av hiphop som jag inte lyssnat på helt. (240 gb). Nu beroende av humör lägger jag exempelvis in Bootcamp Click - And So - sen får jag 25 låtar som är som den. Var lite skeptisk hur det här skulle funka först.. om matchningen skulle vara bra... men är SÅLD!!!

Första gången man aktiverar funktioen går den igenom ens samling, sen skickas infomration till Apple och DNA-t för låtarna synkas så att säga. Det tar ett tag.. kanske 20 minuter för mig... men görs bara en gång.

Perfekt till vilken fest som helst förresten - TACK APPLE!
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2008-09-12 10:14
Jag gillar Genius.
•pave paradise•

2008-09-12 10:22
ja, genius är bra, men inte lika bra och snyggt som Zune's "genius". ha ha, owned igen!

Se denna länk

2008-09-12 10:37
Visst, "owned igen!". Men vänta lite nu, jag använder Mac och INTE PC. Så jag blir aldrig "owned" överhuvudtaget! Vilken överraskning!
•pave paradise•

2008-09-12 11:31
ha ha, owned igen!

owned igen? Talar din åsikt för alla? Den här tråden handlar om Apples let's rock event så sluta snacka så mycket om Zune och gör en egen tråd om det ämnet. Tror ingen bryr sig om din åsikt när det gäller Zune vs Apple.

2008-09-12 11:42
PC, Zunes och sånt är för socialdemokrater.
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2008-09-13 12:10
Tvärtom skulle jag hävda. MAC är för vänstervridna kulturkoftor, PC är för kostymklädda excelpushande beancounters med 100+ resdagar och avtal med Scandic.