Min macbooks hårddisk kraschade efter ca. ett och ett halvt år av normalt användande. Självklart ringde jag apple och de förklarade att min dator inte går att starta och att förmodligen så har hårddisken gett upp jordelivet. Snubben hos apple sa att jag inte hade ngn garanti kvar eftersom det gått över ett år. Han förklarade på överlägset imperialistföretagsvis att om man vill ha längre garanti måste man köpa till protection plan. Då svarade jag att jag ville reklamera (vilket du enl. KKL har rätt till i 3 år) datorn, eftersom att en dator för närmare 12K inte borde hascha ihop efter mindre än ett och ett halvt år. Då blev han lite nervös och "behövde kolla med en teknik-snubbe" efter en stund fick jag prata med dansken som var tekniker och berättade vad som hade hänt. Då funderade han en stund och sa sedan att jag skulle få förlängd garanti. Dom bytte alltså ut disken utan kostnad (fick dessutom 20 gb större än original) trots att garantin var slut. Dessutom fick jag ett nytt batteri då jag lämnade in datorn på servicestället. När man skulle beskriva felen sa jag att batteriet blivit slött och fick det också utbytt gratis trots garantins utgång. Gjorde dessutom likadan sak för ungefär tre veckor (då var det ca. 2 år sen jag köpte den) efter att jag märkte att samma dator hade fått sprickor i plasthöljet på flera ställen. Ringde och sa som det var och de gav mig förlängd garanti för att fixa det. Så nu har jag nytt plasthölje på datorn. Kontentan av det hela, ring och var ärlig och trevlig men hävda din rätt så är det inte omöjligt att få fixat problem trots att garantin tagit slut. btw. ang ram så är det egentligen bäst att köra samma storlek på båda minnena då de isf. körs dual channel och det är iaf. bättre vad jag förstått.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.