I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känner mig lite som ett retard - hjälp med powerpoint 2007.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-08-26 16:31

Känner mig lite som ett retard - hjälp med powerpoint 2007.

Mm, jag har lite problem med powerpoint 2007. Ogillar starkt det här hemska programet men måste göra ett bildspel i det till skolan för att få ut mitt betyg. Nu när jag sätter mig framför 2007 utgåva utav powerpoint kan jag ju bara konstatera att jag inte känner igen mig längre för fem öre. Och att det är helt retarderat.

Det jag har problem med är följande kluring: Bildspelet har en första sida som fungerar som en "framsida" eller introduktion om man hellre vill det. Jag vill inte det går vidare till sida 2 utan att man trycker med musen.
Tydligen ska man kunna välja mellan att ta fram "animationerna" antingen med musklickning eller med hjälp utav en tidslinje. man får ställa in det vid varje animation dessuom så man tycker ju inte att det borde vara några problem och blanda de två men det går ju inte, arghhh!

Alltså, jag vill kunna "pausa" bildspelet efter en rad "animationer" har spelats upp efter tidslinje så nästa sak inte sker förens man trycker med musen. Blir lite lätt störigt när man har text med och personen som tittar inte hinner läsa för bildspelet rusar på i sin egen takt.


Förvisso kan man ställa in så alla animeringar går på musklickning men det är ju också lite ghay, minst sagt. Hjälp mig nu innan jag får psykbryt på det här "lätt att få rätt programet". Det kan väll inte vara så dåligt att det är antingen eller? eller kan det det?