I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alternativ till Transmission? (torrentprogram för Mac)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-08-23 07:20

Alternativ till Transmission? (torrentprogram för Mac)

Vad kör ni?

Varje gång jag startar Transmission så kraschar min macbook. Låter som en mus som gnager på hårddisken typ. I Skivverktyg så står det att disken är skadad och att jag bör ta backup på allt innan det försvinner hehe, har antagligen allt med saken att göra. Ska ta och försöka reparera den någon dag eller byta ut den mot en större men men.
Jag tog hem Azearus eller vad det nu heter, fast nu hette det visst Vuze. Då gick det bra att ladda hem de torrents jag vile ha. Vet dock inte om den är tillåten där jag sitter plus att det verkade störigt.

Har slängt programmet, laddat hem nytt. Uppdaterat det osv... Kan lyckas ibland att ha det igång men det är väldigt sällan.

2008-08-23 15:11
jag kör tomato och det funkar felfritt för mig, har haft det i ca 3 år
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-08-23 15:59
Jag tror tyvärr att de enda program som används utbrett är just Azureus och Transmission. Inte så stor på torrents själv, men det brukar låta ungefär såhär...

Den generella inställningen brukar väl vara att Azureus är bättre i funktion, men att det suger mycket minne och i största allmänhet tar för mycket resurser i anspråk för ett program som egentligen bara ska förmedla en länk.

uTorrent är fortfarande under utveckling för Mac, de tappade sin programmerare och sedan dess har det legat på is tror jag.

2008-08-23 16:55
Det känns som att det är datorn du bör fixa i första hand, inte en ny torrentklient.
Transmission är överlägset bäst.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-08-24 12:04
Jo det är väl sant.
uTorrent vore kung, det är skitbra till PC. Alldeles för drygt att fippla med RSSerna till Transmission, annars är det soft.

2008-08-26 05:00
Transmission är överlägset bäst.

Nej, jag skulle säga att Azureus är överlägset bäst. Däremot drar Transmission mindre minne, men det är och andra sidan det enda klienten i fråga gjorde bättre sist jag kollade. På en tredje not påstår jag att gnället om hur mycket minne Azureus drar i OS X är ganska rejält överdrivet, jag har igång min klient 24/7, med ett minimum av 10 torrents igång hela tiden... klienten i fråga drar 100 mb ram, OH NOES! *skräckslagen blick* Sitter man inte inne på 512 mb ram kommer man sannolikt inte att märka av klienten.

Sen hoppas jag dock att uTorrent blir färdigt för OS X någon gång, då DET däremot piskar samtliga övriga klienter med hästlängder. Funktionalitet som i Azureus utan några minneskrav som är värda att nämnas, win.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-08-26 12:26
Men är Azureus och Vuze samma sak?

2008-08-26 12:49
Använder Transmission, bättre än något annat jag testat och jag tycker att Azureus är fult, stort och klumpigt. Det var det iaf sist jag testade, därför jag gör över till Transmission. Förut var Acquisition the shit men det kostar nu har jag hört.
•pave paradise•

2008-08-26 13:14
BitRocket körde jag förut ett tag.. Nu kör jag på Transmission, tyvärr så har jag ett problem där det krashar om man har typ över 10nedladdningar samtidigt. Har dock nyss uppgraderat till leopard och inte märkt av det på senaste så...
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2008-08-26 16:45
Vad har Azureus för nödvändiga funktioner som Transmission saknar?

Jag har för tillfället 57 transfers, varav ungefär hälften är aktiva. Transmission har varit igång i kanske 2 dagar för tillfället, och programmet är uppe i 13mb RAM.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental