I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

otroligt skumt fel på min dator..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-08-21 09:45

otroligt skumt fel på min dator..

de hela började med att jag uppdaterade den igår kväll och stängde av den.. sen när ja skulle starta den idag så var bildskärms inställningarna helt fuckade..

kunde bara välja 800*600 och 4bitars färg.. men installerade om grafikkortet och nu funkar de som vanligt igen förutom vissa internet sidor.. varför detta?

google och eniro tex är helt knas.. ser bara sökrutorna men sen är resten av sidan helt vit..

vad gör man åt detta? orkar verkligen inte installera om windows :/

och hade ja kunnat google så hade ja självklart gjort de..

vafan.. skit i de du!

2008-08-21 10:17
Om du känner till vilka uppdateringar du installerade så kan du ju läsa på om dessa uppdateringar eller till och med avinstallera dessa. Bara för att det är en uppdatering som fixar ett problem innebär inte den att den inte ställer till strul någon annanstans. Som du upptäckte så var dina grafikkortsdrivrutiner helt överkörda.

Vad kör du för webbläsare och om du kör tredjepartswebbläsare så som Opera, Firefox eller Safari, har du testat installera om webbläsaren? Kanske är det säkerhetsnivån som höjts, testat rensa cookies och temporära filer (cache helt enkelt)?

2008-08-21 16:53
installerade service pack 3 sen en liten rackare efter som ja inte ens kollade vad de va för något..

och har installerat om firefox men fortfarande samma problem.. och har rensat allt jag hittar att rensa..
de knepiga är att de är bara vissa sidor.. whoa funkar utmärkt men inte just google och eniro.. själva sökrutan kommer upp men inget under.. o sidan är mils lång och skit bred.. men bara vitt.. skit skumt :/
vafan.. skit i de du!

2008-08-21 17:53
laddade ner ff3 o nu funkar de fin fint =) tråden kan raderas
vafan.. skit i de du!