I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-31 01:34

Sjukt varm dator.

Min bärbara compaq är SJUKT varm. Måste stänga av den hela tiden och låta den kyla ner sig. Om jag har på den en längre tid kan jag inte ens använda "musen" på datorn utan att bränna mig på plattan. Fins det något man kan göra åt det? Tror ni att tex denna skulle hjälpa? Länk till
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=490089

Eller är det något fel på datorn så jag borde lämna tillbaka?

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2008-07-31 01:35
Länken

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=490089

2008-07-31 01:37

2008-07-31 07:57
Har du testat att öppna den och rensa fläktarna?
Funkade för mig på en bärbar som blev väldigt varm iaf :-)
Kammel är en apa.

2008-07-31 08:13
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-07-31 12:35
Laptops brukar bli varma, vissa alldeles för varma. Jag har haft samma problem och köpte en liknande pryl som den du länkade (av märket Akasa), sen dess har det funkat utan problem.

Kolla igenom vilka modeller av fläktställ (?) som finns, skaffa gärna ett ställbart eftersom den inte bara kyler datorn utan också höjer datorn något, vilket ger dig en bättre sittställning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 12:43
luthgr3n
Har en känsla av att sveningmar inte är så pass skarp bland datorerna att han ska ge sig in i en värld där han riskerar fucka upp sin hårdvara genom att pilla på dess inställningar. Dessutom gäller inte den guiden samtliga datorer här ute i världen tack vare olika former av nedlåsning av leverantörer, olika processorer etc. Dessutom lär han torska garantin riktigt jävla snabbt om han pillade runt på inställningarna för CPUn

sveningmar
Jag och flera vänner använder oss av kylplattor till laptops och det sänker vämen rätt mycket, trots att musplattan fortfarande blir varm så blir det inte på långa vägar lika varm som utan kylplatta. Då pressar vi ändå datorerna rätt duktigt, kör 3D applikationer etc. i 12 timmar exempelvis.

Kör på denna personligen Zalman Ultra Quiet Notebook Cooler - Silver

2008-07-31 12:55
Kaneida

Kanske bara är jag mig jag tycker inte att guiden är speciellt avancerad, och skulle det inte fungera på sveningmars dator så säger programmet till innan.

Och eftersom undervoltningen är mjukvarustyrd så märks det inte om man har pillat något om han formaterar/installerar om operativsystemet.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-08-01 18:29
Jag kunde verkligen inte få upp chassit på datorn, bände som fan men lyckades inte. Men jag dammsög vid fläktutblåset för att försöka få bort lite dam om de var problemet. Om de inte blir bättre får jag försöka följa guiden även fast jag inte är så jävla datakunnig. Tror ni det borde gå att sätta in fetare fläktar?

2008-08-01 18:42
sveningmar

hur tänker du, du har fått bästa tipset i form av kylplatta istället för att "bända" som inte låter alls bra, så köp en JÄVLA kyl platta eller köp en stationär dator
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?

2008-08-02 14:49
kvv8 P22
Varför skulle de inta vara bra att rengöra fläkten från dam? Efter jag dammsög fläkten så har värmen sjunkit en hel del.
Graffare

2008-08-05 18:38
Min dator blev sjukt tyst och sval när jag dammsög fläkten