I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min dator hittar på hyss

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-07-28 17:02

Min dator hittar på hyss

Jag har en acer laptop. igår startade jag om datorn och sen har den inte varit sig lik.
När jag startade om den så satte den igång och skrivbordet kom upp osv. men jag kunde inte använda nånting. inga tangenter funkar, inga knappar på datorn inte musen osv.
MEN när jag startar datorn utan batteriet i med bara strömsladden så går allt bra. PROBLEMET är att det är glapp i strömsladden eller där man stoppar in den så så fort jag rör datorn så dör den. Jag förstår inte vad som kan ha hänt... jag startade bara om den.
provade att starta datorn utan batteriet och sen sätta i det, men då gick allting väldigt segt att använda. om man tryckte på en tangent 100 gånger så kanske 2 av gångerna gav en bokstav.

garantin har precis gått ut så den kan jag inte utnyttja och jag har inte råd att lämna in skiten för lagning osv. så jag ser gärna att nån expert kliver fram och yttrar sig.