I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med NeoOffice Calc (spreadsheet/"excel")

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-24 11:28

Hjälp med NeoOffice Calc (spreadsheet/"excel")

Jag skulle behöva, innan jag dödar någon, få hjälp med att stänga av den förbannade funktionen som, när jag skriver typ "1." i en ruta, ersätter det med fan vet vad. Om jag nu vill att det skall stå "1.", hur gör jag då?

Mvh tygtigern

Göteborg på låtsas.

2008-07-24 12:06
Det är inte som i ms excel, eller vad det nu heter, att det finns en liten list ovanför själva dokumentet som man kan skriva i?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-07-24 12:18
Jo, det finns, men den skriver ändå om mitt "1." till ett datum. Jag har för mig att jag hittat hur man stänger av det i MS Excel, men inte här..
Göteborg på låtsas.

2008-07-25 01:04
I OpenOffice markerar du cellen (eller flera), gör Format -> Cells och i fliken Numbers väljer du Text, sen gör den inte om det du skriver. Borde vara samma i NeoOffice.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!

2008-07-25 12:06
flu. Tacktacktack! Du har räddat livet på ett okänt, men förmodligen högt, antal personer.
Göteborg på låtsas.