I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dealen med IPtelefoni?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-09 17:25

Dealen med IPtelefoni?

Flyttar till en ny lägenhet imorgon och där ingår bredbandet och iptelefoni i hyran. Vad är dealen med IPtelefoni? Måste man skaffa en ny lur med nätverskingång? Skiter i att ringa med Skype och sånt, använder nästan aldrig telefonen ändå och känner inga andra med iptelefoni så.. Men kommer ju använda den ibland. Funkar det precis som vanligt då eller?

2008-07-09 17:36
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-09 19:01
yao den länken är bra... Kanske skulle skrivit i första inlägget att jag undrar om det är någon mer som har samma deal jag kommer få och hur det funkar praktiskt osv... Tack!

2008-07-09 23:32
Kommer bli precis som vanligt. ist för direkt in i telejacket går du via ett modem. Det där är inte äkta ip-telefoni. Riktig är väl via skype med speciella lurar etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-10 12:24
Men då är det väl inte värt att köpa en iptelefon? Så länge jag inte ringer overseascall osv... Eller om alla mina polare över en natt skaffar iptelefoni.

Hur lätt är det att lyssna av en iphemtelefon förresten? Tror inte det är så stor prio på det

2008-07-10 12:33
Ip-telefoni fungerar precis som vanlig telefoni bara att det går via bredbandet, vilket gör att man måste ha ett stabilt bredband om det ska fungera problemfritt. Hackar bredbandet mycket så är det dumt att ha IP-telefon.. Sen om det blir strömavbrott funkar inte telefonen, men annars är det precis som vanligt. Födelen med det är att eftersom det är monpol på det vanliga telefonjackets telefoni så slipper man undan den fasta kostnaden med IP-telefoni eftersom det går via bredbandet, och priserna kan hållas ner riktigt mycket..så man kan tjäna på det både om man ringer lite eller om man ringer mycket.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-07-10 12:46
Sant. Det är soft ju, använder ändå nästan aldrig hemtelefonen så... Nu ingick iofs telefonabonemanget i bredbandskostanden förut också men men. blir ännu billigare nu.
Vet nån vad det är för utlina på 100mbit BBB? 10 antar jag?

2008-07-11 00:39
Gurraa P24

du kan välja vad du vill ha 100/100 eller 100/10
du kan testa vad du har för internet -----> Länk till http://www.bredbandskollen.se/