I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn startar ej... (vet nog vad som orsakade det)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-07-08 16:31

Datorn startar ej... (vet nog vad som orsakade det)

Hej, jag fick just hem mitt Powercolor 4850 kort och skulle installera det, jag var försiktig med vart man ska hålla etc och har gort det innan.. När jag startar datorn klickar den inte 2 gånger som den brukar göra, utan allt startas upp men jag får ingen bild över huve taget..

Jag ser då att jag har missat en strömsladd till mordekortet.. Jag har 3 totalt, 1 vanlig stor, 1x 4 pin till cpu, och en vanlig man andvänder till HDD etc.. Det var den som man hadde till HDD etc som jag hadde glömt klämma i.. så stängde av datorn, kopplade i den, kollade allt annat och allt var i sin ordning men fortfarande ingen bild, Jag testade resetta bios men inget händer..

Så jag testar mitt gamla grafikkort men samma sak där.. inget klick i datorn och inget händer..


Vad är fel? har jag bränt mordekortet eller vad är det frågan om? det luktar ingenting och inget annat konstigt har hänt eller hörts.

Jag hadde samma problem igår när jag skulle koppla in min brors HDD till min dator för behöver en fil ( nätvärket funkar ej) men fick samma sak.. svart bild och inget händer.. så det funkade ej.

Vad ska jag göra? Har inte råd direkt att kirra nytt mordekort.


Speccs:

MK-MSI K9N Diamond
CPU-Amd Athlon 64 4600+ am2
minne-Corsair XMS2 6400 ddr2 2gb
PSU-Chieftech 400w
hdd- 2x WD Caviar 180gb och 200 gb

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."