I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Installera Windows på min Mac

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-06-07 19:40

Installera Windows på min Mac

Tjena gott folk. Jag hade en HP som freakade ut helt på mig, fläkten la av och windows var som vanligt helt ur form. Jag bestämde mig således för att skaffa en MacBook. Så nu sitter jag alltså här med en vit snygg MacBook som verkar funka ungefär tusen gånger bättre än min gamla HP. Jag har dock ett smärre problem. Det är så att för några månader sedan, när min HP var frid och fröjd, införskaffade lite statisk software för löjligt mycket pengar. Det är windowskompatibelt och funkar inte på Mac OS X Leopard. Jag måste alltså installera windows på min mac.

Hur går jag till väga för att göra detta? Jag har ju windows XP i min gamla HP. Kan jag använda den kopian utan något krångel? Eller måste jag göra nåt särskilt för att få det här att fungera? Jag vet att jag kan installera det via Bootcamp som tillåter installation av windows, men kan jag alltså använda min redan existerande kopia?

Tacksam för svar!

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.