I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min dator "kommer inte ihåg skrivbordet etc. när den startar om"

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-05-29 13:24

Min dator "kommer inte ihåg skrivbordet etc. när den startar om"

Hej!
Jag måste verkligen ha er hjälp nu. Det är så att igår kväll uppdaterade min dator något, vet inte vad men jag behövde i alla fall starta om den. Jag valde att stänga av den och ja, det går ju också fint. I alla fall så tog det en halvtimma att stänga av den så tillslut tryckte jag på den där off/on-knappen. Vet inte om det var det för jag tryckte bra många gånger innan den väl la av.

I alla fall, idag när jag ska starta fanskapet så har den helt enkelt glömt bort mina inställningar. Jag loggar fortfarande in med lösenordet och alla mina grejjer finns kvar, förutom att skrivbordet är tömt. Det finns dom vanliga ikonerna. Skrivbordbilden är borta och allt jävla skit som startade upp sig första gången jag startade datorn startar nu också.

Jag blev så klart inte glad, men mina saker finns ju ändå kvar så man får väl vara nöjd åt det. Jag började om från början och ja, det löste sig helt enkelt. Det jag lagt på skrivbordet hittade jag och la dit igen. Vilket misstag!

Stängde av datorn och åkte iväg en sväng och nu när jag startar skiten så är det samma sak igen! Fast nu har ju det på skrivbordet försvunnit helt. Jag är ganska arg och irriterad och jag fattar inte vad jag ska göra åt det? Orkar ju inte behöva fixa program och grejer varje gång jag startar datorn.

Någon som vet vad man kan göra? Eller vad fan som har hänt?

Tacksam för all hjälp!

/Elinor

What we do in life echos in eternity.