I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vista tweak gick snett

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-05-03 12:44

vista tweak gick snett

Tweakade vista lite idag.. En hel hög med tjänster monterades ner. (services.msc) Allt fungerar okej förutom att snabbknapparna på tangentbordet nu slutat att fungera.. (höja sänka och muta ljud.. m.fl.)

Kan det vara så att jag stoppade en tjänst som tangentbordet är beroende utav för att fungera korrekt?

I bury those cockroaches

2008-05-04 18:04
Sen on topic till trådskaparen: du har inte testat lägga tillbaka services.msc och sett om funktionerna kommit igång igen? Enklaste felsökningen någonsin.. :P

2008-05-05 13:56
Lyssna färskingar, Vista är bra.

Vad för "tweaks" gjorde du?
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2008-05-05 16:16
Givakt kliver in med trådenst första vettiga inlägg.
Jag är också intresserad av att veta vilka "tweaks" du gjorde.

2008-05-06 12:35
Skulle gissa på att han stängde av tjänster under Administrative tools > Services. Sen så stängde han väl av lite väl många saker. Tweaks.. jadu stänga av resurser som inte behövs. Tycker personligen att tweaks = leka i registret.

2008-05-06 15:16
Naturligtvis. Därför det kallas 'tweak' och inte bara 'inställning'.

2008-05-07 06:37
CrashworkZ
Syftar du på att stänga ner tjänster i services.msc eller att ändra inställningar i registret som tweaks?

2008-05-07 11:15
NU är ju frågan: vilka tjänster stängde du av? De flesta tjänster fyller ju (surprise, surprise) en eller flera funktioner, om snabbknapparna på tangentbordet inte fungerar så har du ju förmodligen tagit bort något som ger USB-enheter macrobefogenheter eller något sådant, vet faktiskt inte alls hur lösningen ser ut i vista då jag pga. att det fungerar fläckfritt original inte pillat med det.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2008-05-07 13:01
Kaneida

Det senarenämnda. :P