I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor angående om Asus modekort

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-04-27 15:21

Frågor angående om Asus modekort

Hej
Nu har jag en liten fråga angående om ett modekort.
Det är så här att jag har en Asus A8N-SLI Deluxe kort som är ett socket 939. Och jag undrar om det är möjligt att ha en AMD X2 processor i det modekortet? dvs de som finns ute på dagens marknad?
Processorer med 939 omfattning har ju slutat att tillverkas, därför undrar jag om X2 processorer kan ersättas?
Jag har en AMD 3000+ och tänkte att jag måste uppgradera  =P

Det skulle vara väldigt skysst om man fick ett svar snabb! =)

Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2008-04-27 16:40
Eftersom det samma sockel borde det gå bra förutsatt att du flashar om till en nyare BIOS ifall den som du får på mobot inte är tillräckligt aktuell för att stödja nya X2orna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 16:42
Ett mer bestämt svar från http://www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards-bios-cpu/104115-does-a8n-sli-deluxe-premium-support-amd-x2.html

'The A8N-SLIs definitely support X2. Newegg's listings are often incomplete so you should always give precedence to the info on the manufacturer's site. You'd be hard pressed to find a socket 939 motherboard which doesn't support X2 CPUs. The motherboards which came out before the X2 existed only needed a BIOS update to work with them.

When it comes to deluxe, premium, etc., it just depends on what features you want. If you don't need 'em then save your money. In the case of those two A8N-SLIs, the main difference is that the premium model has a passive northbridge cooler and it has one PCI-Express x4 slot which replaces a x1 slot in the deluxe. The other differences are just "port stuff".'
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 16:46
tack! det svarade på min fråga =)
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK