I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-04-15 00:49

Ipod hjälp!

Helloj!

Köpte en iPod idag (video 30 gig), begagnad så några manualer är inte att tänka på. Jag radar väl upp mina frågor så hoppas jag på bästa möjliga svar :)

1. Eftersom iPoden synkroniserar med datorn så måste man ha musiken kvar på datorn, då den enda datorn jag äger används till studioinspelning är detta alternativ omöjligt i längden. Däremot har jag en extern hårddisk på 40 gig som bara ligger och drar dam, kan jag ha all musik på denna utan att den kopierar musiken till den "vanliga" hårddisken?

2. Jag återställde Ipoden eftersom det var massa skitmusik på den när jag köpte den och sedan testade jag att lägga in en skiva bara för att ha någonting under kvällspromenaden. Problemet var dock att när jag gick in under album så fanns ingen albumvy utan bara låtarna staplade upp och ner! Kan det bero på att jag bara har lagt in ett album eller har jag gjort något fel?

3. Hur gör jag för att bilderna ska synas bredvid låten som jag lyssnar på, albumcovers givetvis...Omslagsbilden låg i samma mapp som jag slängde in i iTunes men bilden syns varken i iTunes eller på iPoden?

4. Vilka videoformat är kompatibla och hur gör jag för att lägga in film? Det går varken att öppna filmen som jag hade tänkt att lägga in i iTunes eller importera den?

Ja ni förstår väl ungefär...kom gärna med tips om hur jag smartast löser problemet kring externa hårddisken och allt sånt då jag säkert missar någonting viktigt i mina planer. Jag är inte alls i behov av att kunna spela skivorna på datorn utan bara på iPoden.

tacksam för alla svar / Daniel

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.