Full HD eller en HD Ready TV med 2st DVB-T-mottagare och hårddisk (pausa TVn) ??
Vår 32" HD Ready från LG gick sönder. (Vätskan rann ut ur TV utan anledning!). Vi ska nu få en ny från Net on Net men den modellen finns såklart inte kvar. Får dock plocka ut en ny till samma pris (8990:-) och nuförtiden får man såklart en lite större TV för dom pengarna MEN.
Ska jag ta denna 37" från LG med
Full HD-upplösning
- Inbyggd digital-TV
- Full HD XD Engine
- Intelligent Eye
- 1080p-stöd för komponentvideo
- Surround MAX
ELLER
skippa Full HD (dock HD Ready) och ta denna 37" istället
som har
Två inbyggda DVB-T-mottagare
- 160GB inbyggd hårddisk
- Möjlighet att pausa TV-sändningar
- 1080/24p-stöd
Den senare måste jag lägga på en lax själv, den är också fulare än den första och saknar Full HD. Men, det är ju jävligt ball på hårddisk så man kan spela in, pausa och spola förbi reklamer osv... (För det går väl att spola förbi reklamen om man spelar in programmet samtidigt man ser på det?)
Och det är väl skitsamma om jag har Full HD om jag ändå inte har en Blue Rayspelare eller en 360 med Full HD utgång (vilket jag inte har, har en tidigare 360 modell).
I den här lägenheten har vi kabeltv (com hem) och behöver alltså ingen digitalbox, men om man flyttar är det ju nice med två boxar i en tv eftersom man då kan se på olika kanaler på olika tvapparater, vilket man inte kan annars.
Såå, vilken tycker ni jag borde välja?!